Norwegian og Sterling samarbeider igjen

Status
Not open for further replies.
Skulle ikke forundre meg om Kjos kjøper opp Sterling om noen mnd, var det ikke slik han gjorde det når de tok over Fly Nordic?


Airbus 330.
 
Skulle ikke forundre meg om Kjos kjøper opp Sterling om noen mnd, var det ikke slik han gjorde det når de tok over Fly Nordic?


Airbus 330.

Kjos har mer enn nok med å betale for de nye 737-800, tviler på at det er ekstra cash igjen for å kjøpe NB
 
Kjos har mer enn nok med å betale for de nye 737-800, tviler på at det er ekstra cash igjen for å kjøpe NB

Til gjengjeld er det kanskje litt lettere å kjøpe flyselskap enn fly med aksjer...

På den annen side, så er vel ikke en negativ kontantstrøm fra Sterling det som står høyest på ønskelista til økonomiavdelingen i Norwegian. Eierandelen til Finnair vil jo også bli vannet ut til under 10% av en slik operasjon, så det spørs hvor begeistret de er.
 
Til gjengjeld er det kanskje litt lettere å kjøpe flyselskap enn fly med aksjer...

På den annen side, så er vel ikke en negativ kontantstrøm fra Sterling det som står høyest på ønskelista til økonomiavdelingen i Norwegian. Eierandelen til Finnair vil jo også bli vannet ut til under 10% av en slik operasjon, så det spørs hvor begeistret de er.

Det stemmer, men så kommer det an på om NB's eiere ønsker aksjer i nok en LCC med negative resultater eller om de vil ha cash
 
Og på E24-artikkelen, er det kommet noen interessante
brukerinnlegg (som alltid gjør dagen mer interessant, i hvertfall
morsommere..) ^_^


Easyjet neste Ramia 17/07 18:50

Med katastrofetall for både Sterling og Norwegian er der nok ikke lenge før Easyjet kjøper begge 2. Easyjet har god økonomi, flyr ti sentrale flyplasser og står for et høy-standard driftskonsept. og har vist at de ønsker å vokse ved oppkjøp. Eneste ulempe er at Easyjet har satset på Airbus A319/320


Norwegian + Sterling = dårlig nytt.. Rolf Ingebrigtsen 17/07 12:38

Synd at Sterling er valgt. Er det noen "seriøse" selskaper som har dårligere plass og komfort på sine fly enn dem? Eller dårligere service , - på bakken og/eller i lufta? Med mine 1,90 er det bare å finne noe annet..


Norwegian/Sterling Grip 17/07 14:18

Rolf Ingebrigtsen! Tror du det finnes et spesialbygget fly for din høyde! At det går an å få seg til å si noe så dumt som du gjør er skremmende! Flytypen Boeing 737 - som de fleste flyselskaper nå benytter på korte og mellomlange ruter både i Europa og ellers - har samme TAKHØYDE. På turistklasse er varierer imidlertid benplassen. Men nå er det like før det kommer et EU direktiv om nettopp benplassen på fly i Europa. Håper hr Ingebrigtsen får bedre komfort da!?
 
Det er ingen mening i å snakke om kjøp av NB.

Hvis NB skull selges måtte de nåværende eierne tilføre selskapet nærmere en milliard DKK. Så kunne de håpe å få solgt selskapet for 1 - en DKK.
 
Litt Tuppen og Lillemor over dette forholdet - men når man blir venner til slutt så er det til det beste for oss som flyr.
 
Take Off - Daily

Sterlings aftale bedre end sidst
Den code share aftale Sterling har lavet med Norwegian skal godkendes af konkurrencemyndighederne.


Den aftale som Sterling og Norwegian har indgået, og som endnu ikke kendes i detaljer, ser på forhånd ud til at være betydeligt bedre end sidst de to selskaber arbejdede sammen.
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=17279
 
Easyjet neste Ramia 17/07 18:50

Med katastrofetall for både Sterling og Norwegian er der nok ikke lenge før Easyjet kjøper begge 2. Easyjet har god økonomi, flyr ti sentrale flyplasser og står for et høy-standard driftskonsept. og har vist at de ønsker å vokse ved oppkjøp. Eneste ulempe er at Easyjet har satset på Airbus A319/320

Easyjet kjøper opp DY og legger ned (for å forhindre mer konkurranse...)

Den aftale som Sterling og Norwegian har indgået, og som endnu ikke kendes i detaljer, ser på forhånd ud til at være betydeligt bedre end sidst de to selskaber arbejdede sammen.

NB kutter kraftig ned på OSL og kjøper opp/samarbeider med DY for å la de fly pax til sine ruter i CPH og ARN, der de hovedsaklig vil fly fra.
 
Easyjet kjøper opp DY og legger ned (for å forhindre mer konkurranse...)



NB kutter kraftig ned på OSL og kjøper opp/samarbeider med DY for å la de fly pax til sine ruter i CPH og ARN, der de hovedsaklig vil fly fra.

Jeg håper ikke du satser for mye penger på at den kupongen skal gå inn..........
 
Hva vil skje med de rutene Norwegian overførte til Sterling, da spesielt fra ARN? Sjansen er vel stor for at det vel også blir noen justeringer fra OSL, men fra ARN nå så har jo Norwegian nå veldig lite siden alle code-share rutene deres med NB nå er borte
 
Kanskje beholdes MD`ene litt lenger alikevel. Tror neppe Norwegian gir opp ARN-CPH.
 
Norwegian har nok forberedt seg på dette en stund. Avtalen som ble inngått, rant jo ut i sanden og det var uvanlig lite blæst om sammarbeidet.

Ved å nærmest "fjærne" Sterling fra Norge ungikk også Norwegian å skape et vakum for andre aktører dersom sterling skulle forsvinne. Da er det værre med ARN og ikke minst CPH der eksisterende selskaper nå burde forberede seg på at større og mer brutale aktører enn det Sterling var, nok vil komme inn å fylle tomrommet.

Rutene Norwegian har fra Sverige vil nok være de mest utfordrene, men man kan jo lure på om det har vært en taktikk å flytte problemene ved en eventuelt Sterlin konkurs, bort fra Norwegian sitt kjerne marked.

En ting er sikkert og det synes jeg virkelig vi skal applaudere. Både SAS og Norwegian rigger nå de flyene de kan for å kunne gi Sterling pax et tilbud. Begge selskap rigger nå på morgentimene i følge NRK, et team som skal forsøke å frigjøre mest mulig kapasitet til enkelte destinasjoner. Selv om de ikke gjør dette gratis, synes jeg det er fantastisk bra at bransjen som helhet forsøker å hjelpe så mange som mulig med å komme frem!
 
Det må vel bli nok av ledige crew etterhvert, om Norwegian ønsker å starte nye ruter burde både crew og maskiner finnes tilgjengelig i markedet nå. Selv om det tar noen uker så burde de kunne få på plass litt ny kapasitet, og satse de stedene Sterlig etterlater seg et vakuum, og det er naturlig for Norwegian å ekspandere.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top