Norwegian og IC - hva bør gjøres annerledes

Re: Norwegian og IC - hva bør gjøres annerledes

Jeg har også sett flere eksempler på at gullkunder hos SAS sammenligner SAS sitt servicenivå for gullkunder med servicen Norwegian yter. Ofte er forskjellen vesentlig mindre om man sammenligner servicenivå for kunder uten status.
Nei.
Kjos har selv stått frem på tv og sagt at "alle har gullkort hos Norwegian ". Da sammenligner man statuspassasjeropplevelsen hos nettverkselskapet med statuspassasjeropplevelsen hos Norwegian. Så får heller Kjos vurdere om han kan stå inne for sine ord.

Men 2% "feilrate" er ikke det samme om at 2% av flyene bør bli flere døgn forsinket.

Nei selvsagt ikke, men en 98% sjanse for å ha spart ett par tusenlapper er vel en sjanse veldig mange er villige til å ta....

W

Jeg er selv guldkunde hos SAS, men selv uden status bliver man som regel booket om med en anden star-carrier eller anden interline partner, hvis der opstår forsinkelser. SAS er flinke til at booke om. Jeg har 2 gange i det sidste året blevet booket om automatisk og jeg blev således minimalt forsinket. Endvidere kan man som regel regne med, at hvis der er stor tilstedeværelse af en af deres star-partnere kan man næsten altid hente hjælp eller få oplysninger, fordi der er et langt større support-apparat.

Hvis jeg skulle flyve premium/business, så ville jeg ikke vælge DU/DY med mindre, jeg kan tage risikoen for forsinkelser.

Har også *A Gull (EB Diamond), og har tildels samme oppfatning. Men de fleste forsinkelser jeg har fått som har ført til overnatting er på Europeiske ruter, og da gjerne med et annet selskap en SAS i bildet. Men som du sier så fungerer servicen fra de ulike selskapene i *A rimelig godt. Og som du sier, liten forskjell på stauts og statusløs egentlig, bortsett fra at det er veldig greit å slippe køen på 150-200 passasjerer som står i skranke for ombooking.

Business får du forresten ikke hos DY, men skulle jeg fløyet privat på ferietur, og kunnen tåle en uforutsatt forsinkelse, så hadde jeg nok vurdert DY om prisforskjellen var som i eksempelet mitt over.

Som tidligere sagt: Fritidsreisende kan da fint benytte DU/DY og ha en fin tur, gjerne på Premiumklasse.

Men igjen, er man på jobbtur anbefaler jeg nettverksselskap 7 dager i uken, 365 dager i året..

Helt enig, og heldigvis kan jeg bestille mine egne billetter når jeg er på jobbreise. Men vet mange reiseavdelinger omtrent utelukkende baserer seg på pris, men som gjerne har nedfelt i avtaler at man skal kunne reise Økonomi Plus på langdistanse. Her kan DY skumme noen jobbreisende.

Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Jo, men da tar du deler fra en annen kunde. Det er ikke sikkert at den kunden ville satt noe særlg pris på dette. Motorene eies tross alt ikke av Boeing ...

Jo, men da tar du deler fra en annen kunde. Det er ikke sikkert at den kunden ville satt noe særlg pris på dette. Motorene eies tross alt ikke av Boeing ...

Mente det heller ikke slik, ref. colgate-smiley på slutten. :)

Men om vi skal utlede denne, så er det vel RR som eier motorene til DY også da, og da kunne jo sånn sett RR velge å ta en slange fra en eksisterende motor i Everett, og erstatte denne med ny 2 dager senere. Ingen konsekvenser for RR sin kunde da flyet ikke er ferdig, og langt mindre konsekvenser for RR sin kunde med "havari" i OAK... :)

Kjos har selv stått frem på tv og sagt at "alle har gullkort hos Norwegian ". Da sammenligner man statuspassasjeropplevelsen hos nettverkselskapet med statuspassasjeropplevelsen hos Norwegian. Så får heller Kjos vurdere om han kan stå inne for sine ord.

Når jeg skal velge selskap, er det helt uvesentlig for meg hvilken service du får, det som er vesentlig for meg er hvilken service jeg får. Helt uavhengig av hva de ulike selskapene sier og ikke sier.

Men om vi skal utlede denne, så er det vel RR som eier motorene til DY også da, og da kunne jo sånn sett RR velge å ta en slange fra en eksisterende motor i Everett, og erstatte denne med ny 2 dager senere. Ingen konsekvenser for RR sin kunde da flyet ikke er ferdig, og langt mindre konsekvenser for RR sin kunde med "havari" i OAK... :)

Kanskje ikke - men alle motorer er solgt til de enkelte operatørene. Da kan man ikke bare 'ta' deler fra disse. Og skulle man gjøre en avtale med en av disse, ville dette involvere mye papirarbeid og ta minst like lang tid .. Alle deler skal gjøres rede for og det finnes ikke snarveier for slikt.

Kjerra sto forøvrig i Orlando.

Kanskje ikke - men alle motorer er solgt til de enkelte operatørene. Da kan man ikke bare 'ta' deler fra disse. Og skulle man gjøre en avtale med en av disse, ville dette involvere mye papirarbeid og ta minst like lang tid .. Alle deler skal gjøres rede for og det finnes ikke snarveier for slikt.

Kjerra sto forøvrig i Orlando.

Ja, skjønner jo det. Var jo aldri heller min intensjon at man skulle starte å plyndre fly hos Boeing, men at det burde forventes at det var en god del komponenter der som enda ikke var satt produksjon, og sånn sett burde kunne frigjøres til DU. Har selv en jobb som har høye krav til sporbarhet av komponenter, og forstår godt at man ikke uten videre kan ta ut komponenter av et fly som er under sammenstilling eller i drift.

Men at det var en motorkomponent hadde jeg som sagt ikke klart å fått med meg.

Men når det er sagt, så tror jeg heller ikke intensjonen var at det skulle ta så lang tid å få den fra England, tipper det har skjedd ett eller annet på veien som har gjort at det tok lengre tid enn først antatt.

Som det står lenger opp, var ikke slangen det opprinnelige problemet ...

– Da det ble gjort vedlikeholdsarbeid på en rørdel til en
pumpe, sprakk en slange som er forbundet med pumpen.

Back