Norwegian og Finnair i samarbejde

janusk

ScanFlyer Blue
Norwegian og Finnair taler om at indgå et samarbejde hvor Norwegian skal feede til Finnairs asiatiske ruter.

http://borsen.dk/transport/nyhed/178686/

Vil ganske fornuftigt træk af de 2 spillere, Norwegian kan godt bruge noget mere trafik på deres ruter, samtidig med at Finnair bliver nødt til at få noget mere feed til deres langdistancetrafik.
Samtidig er begge parter nok klar over at SAS ikke lever så tilbagetrukket en tilværelse om et par år, så hvis der skal gøres noget er det nu. Om et par år vil der uden tvivl nok være en stærk spiller istedet for SAS, eller en stærk spiller (Lufthansa f.eks.) som står bag SAS, og så får hverken DY eller AY så frit spil som de kan få nu.

Men de nevner ikke at Finnair har en eierandel i Norwegian... ;)

Det var vel uungåelig at dette skulle komme opp igjen - spesielt siden DY nå åpner HEL. Det store hinderet er vel fortsatt trolig forskjellen i produktkonsept - særlig for de dyrere billettene ..

Men de nevner ikke at Finnair har en eierandel i Norwegian... ;)

Det var vel uungåelig at dette skulle komme opp igjen - spesielt siden DY nå åpner HEL. Det store hinderet er vel fortsatt trolig forskjellen i produktkonsept - særlig for de dyrere billettene ..

Nej det har du ret i, det holder de behændigt ude :-)
Anyways, et sådant samarbejde er bestemt ikke umuligt, og her kan man jo skelne til Emirates som jo har for vane at have sådanne feeder løsninger med LCCére. Og spørgsmålet er vel også om det bliver DY eller SK som Emirates vælger at indlede et samarbejde med når de starter op på CPH.

Nej det har du ret i, det holder de behændigt ude :-)
Anyways, et sådant samarbejde er bestemt ikke umuligt, og her kan man jo skelne til Emirates som jo har for vane at have sådanne feeder løsninger med LCCére. Og spørgsmålet er vel også om det bliver DY eller SK som Emirates vælger at indlede et samarbejde med når de starter op på CPH.

EK har vel allerede et samarbejde med SK (LSC - Low Service Carrrier)

Der kom det noe nytt ja:-)

Dette kan blir fantastisk bra og ikke minst til nytte for begge parter. Jeg tror Finnair skal klare å kuppe svært mange nye norske reisende gjennom salgs portalen til Norwegian!

Samtidig får også Norwegian smake på potensialet til det nye markedet de selv skal inn i!

EK har vel allerede et samarbejde med SK (LSC - Low Service Carrrier)
Du er da vist lidt af en joker, nå men jeg er nu ganske godt tilfreds med den service jeg får hos SAS, så hver person sine ønsker og tanker....
Back to topic, det samarbejde der ligger er mere et SK har med EK, gående udfra DXB, og er ikke et samarbejde der forpligter til at lave et lign. løsning i Skandinavien når EK kommer til CPH.

Det gikk nok forumet godt forbi at Finnair for over et år siden gikk ut å sa at de ikke ønsket videre oppkjøp i Norwegian. Derimot har det etter hva jeg har hørt, vært en del spenstige planer mellom Norwegian og Finnair som aldri ble noe av. Noe har blitt luftet av selskapet selv, men det har skjedd mye mer enn hva spekulasjonene har ridd her.
Derimot tror jeg nok nå at dette er beviset for at Norwegian ikke lenger ser noen interesse av å gå hånd i hånd Finnair.

Der kom det noe nytt ja:-)

Dette kan blir fantastisk bra og ikke minst til nytte for begge parter. Jeg tror Finnair skal klare å kuppe svært mange nye norske reisende gjennom salgs portalen til Norwegian!

Samtidig får også Norwegian smake på potensialet til det nye markedet de selv skal inn i!

Javel , eller ?

Du er da vist lidt af en joker, nå men jeg er nu ganske godt tilfreds med den service jeg får hos SAS, så hver person sine ønsker og tanker....
Back to topic, det samarbejde der ligger er mere et SK har med EK, gående udfra DXB, og er ikke et samarbejde der forpligter til at lave et lign. løsning i Skandinavien når EK kommer til CPH.

Du vet, for noen er service om man må betale for sandwichen ombord eller ikke.....andre av oss klarer derimot å se på helheten. Dvs alt fra bakkeoperasjoner, ir-ops, tjenestene som tilbys etc etc;)

Martin, du sitter vel egentlig bare på mye av de samme ryktene som de fleste andre i bransjen :)

Men back on topic, blir spennende å se hva som kommer ut av et slikt samarbeid. DY blir mer og mer et vanlig nettverksselskap.

Martin, du sitter vel egentlig bare på mye av de samme ryktene som de fleste andre i bransjen :)

Men back on topic, blir spennende å se hva som kommer ut av et slikt samarbeid. DY blir mer og mer et vanlig nettverksselskap.

Ja det tviler jeg ikke et sekund på, det foregår mer bak forumets vegger enn mange aner^_^

Uansett dette blir spennende!

Jeg legger merke til at
Norwegian og Finnair taler om at indgå et samarbejde

Det har vel vært snakk om et slikt samarbeide tidligere også, uten at noe skjedde....

Hilsen Skeptisk ;)

Jeg legger merke til at

Det har vel vært snakk om et slikt samarbeide tidligere også, uten at noe skjedde....

Hilsen Skeptisk ;)
Hvis DY skal feede til AY, maa vel DY inngaa interlineavtaler med div selskap....Hvordan skal de da ellers forholde seg til forsinkelser som medfoerer lost connection fra HEL og pax maa bookes om? Og er de intr i den kostnaden?

Det er ett av de store spørsmålene som må avklares .. man kan ikke bare sette igang uten videre. Finnair er heller ikke lystne å tilby sine bedre betalende passasjerer et LCC-produkt, så DY trenger å gjøre om på konseptet sitt før dette blir aktuelt.

Back