Norwegian - (Nye) IC ruter

Nederst på Norwegian sine sider, der man velger språk/land, en nå Japan tilgjengelig, selv om den bare linker til ''other countries''-siden.
Et hint om noe som snart kommer??
Krysser fingrene for at de skal fly til ISG. Ja, jeg er optimist.

Ser ut som Oslo-Seattle er lagt på is inntil videre. Så åpningsgaven visste seg være luft....

Ser ut som at Seattle er helt ute av bildet .... Ihvertfall i vinter.

https://onemileatatime.boardingarea...-seattle-flight/?utm_sourcemedium=BA+Facebook

Well, it looks like the new Tampa route may have come at the expense of another route — today Norwegian has closed bookings for their London Gatwick to Seattle route as of October 26, 2018. Unlike other airlines, Norwegian doesn’t make bookings available 11 months out, so as of now there schedule is just open through next March.

Urk, jeg har nettopp fått meg jobb som innebærer en del reising OSL-BOS, og så oppdaget jeg plutselig at direkteruta var nedlagt... :-( Og for å riktig gni det inn stod det en Dreamliner med svensk halehelt på gaten ved siden av da jeg kom dit i forrige uke (jeg satt på med en LH A350-900, som var så ny at det luktet nytt fly av det så jeg skal ikke klage på kjøretøyet :-) ).

Det hadde jo vært ekstremt praktisk med OSL-BOS direkte, er det noen som vet hva som hendte med den ruta, og om den kan komme tilbake? Evt som en B737-MAX-operasjon?

Urk, jeg har nettopp fått meg jobb som innebærer en del reising OSL-BOS, og så oppdaget jeg plutselig at direkteruta var nedlagt... :-( Og for å riktig gni det inn stod det en Dreamliner med svensk halehelt på gaten ved siden av da jeg kom dit i forrige uke (jeg satt på med en LH A350-900, som var så ny at det luktet nytt fly av det så jeg skal ikke klage på kjøretøyet :-) ).

Det hadde jo vært ekstremt praktisk med OSL-BOS direkte, er det noen som vet hva som hendte med den ruta, og om den kan komme tilbake? Evt som en B737-MAX-operasjon?

Sorry OT og hijack av topic, men tenkte bare tipse deg om at det på hjemmesidene til Turkish Airlines reklameres for et salg i Business, der billetter på OSL-BOS går for kr 7500.

Salget starter visstnok 21 Aug, og prisene gjelder reiser ut Mars neste år. (European Sale festival og de har mange destinasjoner)

https://www.turkishairlines.com/en-no/flights/norway/europe-sales-festival-business/index.html

Så om du vil ha en omvei, men billig sådan, så er tipset levert.

Trekker meg da rolig tilbake og overlater tråden til topic. :)

Kim

Sorry OT og hijack av topic, men tenkte bare tipse deg om at det på hjemmesidene til Turkish Airlines reklameres for et salg i Business, der billetter på OSL-BOS går for kr 7500.

Salget starter visstnok 21 Aug, og prisene gjelder reiser ut Mars neste år. (European Sale festival og de har mange destinasjoner)

https://www.turkishairlines.com/en-no/flights/norway/europe-sales-festival-business/index.html

Kim

Dett er vel 1 år gammelt......

Kim

Ticketing period August 21 2017 - September 20 2017
Traveling period September 05 2017 - March 15 2018

Men skal være veldig fan av Erdogan for å fly via Istanbul fra Oslo til Boston.....

Men skal være veldig fan av Erdogan for å fly via Istanbul fra Oslo til Boston.....

Av og til er reisen viktigere enn målet. Har du aldri reist på en 'poengløs' mileage run? ;)

Ser forøvrig mange rare routinger ... f.eks. slett ikke uvanlig å se folk på sene fly inn fra Europa og så videre med tidlig fly til Spania/Middelhavet ...

Av og til er reisen viktigere enn målet. Har du aldri reist på en 'poengløs' mileage run? ;)

Ser forøvrig mange rare routinger ... f.eks. slett ikke uvanlig å se folk på sene fly inn fra Europa og så videre med tidlig fly til Spania/Middelhavet ...

Absolutt, men her var det en som ville komme seg effektivt til Boston, og savnet DYs nonstop rute [emoji6]

Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Det er en person på airliners.net som sier at han overhørte at ruten til Singapore avsluttes i mars, da Norwegian har mistet en cargo kontrakt som gjorde ruten levedyktig …. Noen som har hørt noe mer om dette ?

Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Det er en person på airliners.net som sier at han overhørte at ruten til Singapore avsluttes i mars, da Norwegian har mistet en cargo kontrakt som gjorde ruten levedyktig …. Noen som har hørt noe mer om dette ?

Fra midten av januar ligger det kun ute flex-billetter, så det kan jo være en indikasjon på at noe er i kjømda ja.

Blir en del trimming til vinteren, ja. Her er en oppsummering.

http://m.atwonline.com/airports-routes/norwegian-cuts-two-transatlantic-routes-trims-10-seasonal

The moves, announced July 8, came the same day as financial analysts said it is becoming increasingly likely the airline will have to raise more equity within the next year.

Two routes—Las Vegas-London Gatwick and Orlando-Stockholm—are being “discontinued indefinitely,” the airline said.

Ten current year-round routes will become summer-only, reflecting lower winter demand, with the aircraft redeployed to more profitable long-haul routes elsewhere in the company’s network. The routes will not operate over winter 2019-2020 but “might return” for winter 2020-2021, the airline said.

The affected routes are: Boston-Paris Charles de Gaulle, Chicago-Gatwick, Denver-Gatwick, Fort Lauderdale-Copenhagen, Los Angeles-Copenhagen, LAX-Oslo, LAX-Rome Fiumicino, New York JFK-Copenhagen, New York JFK-Stockholm and Orlando-Oslo.

Vil de ikke da ha endel ledig kapasitet i vinter?

Ser sånn ut ja .....

“After a thorough review of our long-haul network and given that some US markets are highly seasonal, it is a natural step to focus our operations this winter on counter-seasonal routes that are more profitable, such as Asia, and [we are] also looking into growing our South America network,” Norwegian SVP-commercial, long-haul and new markets Matthew Robert Wood added.

Back