Norwegian - (Nye) IC ruter

Re: Norwegian - Nye IC ruter

DY vurderer IC base i Beijing:

http://e24.no/boers-og-finans/norwe...pner-for-ruter-til-og-base-i-beijing/23245881

"Vil fly Kinas middelklasse til Norge. Asia står sentralt i Norwegians nye langdistansesatsning. Selskapet vurderer å etablere base i Beijing."

Typisk journalistvinkling av saken..

- Vil det være aktuelt med en rute til Beijing og en base der?
- Det kan være aktuelt, men ingen beslutninger er tatt foreløpig.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Kanskje ikke så dumt å legge base til Kina, så kan en vel få kinesere til å snakke med Russland om overflygnings rettigheter. Eneste er vel om Kina i hele tatt vil ha DY hos seg, de vil vel ha markedet for seg selv.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Journalist stiller ledespørsmål som ender opp som overskrift ... patetisk ...

- Vil det være aktuelt med en rute til Beijing og en base der?
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Ser ut som om DU begynne rå få stokket slots kabalen for W14/15.
Noe er nok meldt tidligere.

Noen endringer:

CPH - JFK (reduseres fra 4 - 3 ukentlige)
CPH - FLL (reduseres fra 3 - 2 ukentlige)
CPH - BKK (ny rute 2 ukentlige)
CPH - LAX (reduseres fra 3 - 2 ukentlige)

OSL - JFK (beholder samme frekvens 4 ukentlige)
OSL - BKK (øker fra 3 - 4 ukentlige)
OSL - FLL (beholder samme frekvens 2 ukentlige)
OSL - MCO (beholder samme frekvens 2 ukentlige)
OSL - LAX/OAK (sommerruter går ikke W14/15)

ARN - JFK (reduserer frekvens fra 4 - 3 ukentlige)
ARN - BKK (reduseres planlagt økning til 4 ukentlige, tilbake til 3 ukentlige)
ARN - FLL (fortsetter med samme frekvens 2 ukentlige)
ARN - OAK (fortsetter med 2 ukentlige)
ARN - LAX (sommerrute går ikke W14/15)

LGW - JFK (3 ukentlige)
LGW - FLL (2 ukentlige)
LGW - LAX (2 ukentlige)

Norwegian har som tidligere skrevet, søkt om nye destinasjoner for W14/15, som nok presenteres innen kort.

Programmet som nå er lagt ut viser huller på ulike dager fra de forskjellige Skandinaviske hovedstedene som gir en pekepinn på hvilke dager det kommer nye avganger.
Det er også verdt å merke seg at OSL er den enste flyplassen med innlagt flybytte for base fly med vending i Bangkok mandager. Her vil returen til Oslo ta av før innkommende har landet. Det kan jo tyde på nye destinasjoner fra Bangkok.
Nytt for W14/15 er også at FLL avgangene blir betjent fra Skandinavia og ikke omvendt.


(Så velger jeg også å ta med at det ville være fint om ikke Check-in.dk baserte dette på morgendagens artikkel)
 
Last edited:
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Vi får se hva de finner på når W14/15 slippes mtp ny(e) destinasjoner og hull som bør fylles. Det er mulig de avventer det siste noe pga utfordringene de har med 787.

Når det er sagt så har de sagt de ønsker å fly daglig til JFK fra OSL etter hvert. Og så lurer jeg på hva de gjør med MCO som er en relativt "isolert" destinasjon som kun går fra OSL. Den bør vel strengt talt først og fremst dukke opp fra LGW også.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter


Uten å ha flydd hverken FR eller DU, så fikk jeg skikkelig assiosasjoner til FR mtp all annonseringen. Bla; "plus mid-Atlantic man’s announcement that there is a better air quality aboard and that the aircraft is faster and greener “than the average flight to Florida”

Jaja. Fortell folk det de vil høre, og de er fornøyde :)
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Uten å ha flydd hverken FR eller DU, så fikk jeg skikkelig assiosasjoner til FR mtp all annonseringen. Bla; "plus mid-Atlantic man’s announcement that there is a better air quality aboard and that the aircraft is faster and greener “than the average flight to Florida”

Jaja. Fortell folk det de vil høre, og de er fornøyde :)

?? Ja, og ser ikke problemet med at de skryte litt av seg selv og produktet. De flyr faktisk noe av det nyeste på markedet. Det stemmer at luftkvaliteten ombord er bedre, noe jeg selv har erfart!

Det jeg derimot synes er morro å lese er at travel weekly opplevde turen og produktet som bra, og gir DY skryt.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

?? Ja, og ser ikke problemet med at de skryte litt av seg selv og produktet. De flyr faktisk noe av det nyeste på markedet. Det stemmer at luftkvaliteten ombord er bedre, noe jeg selv har erfart!

Det jeg derimot synes er morro å lese er at travel weekly opplevde turen og produktet som bra, og gir DY skryt.

Jeg må si meg enig her. Luftkvaliteten er vesentlig bedre og det merkes på hodet spesielt på en 10-12 timers tur. Men la oss holde oss til IC- ruter.
Kan vi få en forlengelse fra BKK til SIN slik som SAS hadde tidligere kanskje?
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Mange fra Scandinavia håper på en rute til Phuket, tipper det står ganske høyt på lista fra ARN....
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

TG flyr allerede til HKT fra ARN og CPH i vintersesongen men visstnok med varierende belegg.

Men sansynligheten for at DU lander på HKT for W14/15 er relativt stor og ikke bare fra ARN.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

I torsdagens utgave av OsloBy skrives det om betydelig økning av antall turister til Oslo. De skriver at økningen av antall direkteruter har hatt en veldig positiv effekt og at antallet amerikanske gjestedøgn i mai og juni har økt med nesten 40% sammenlignet med i fjor i all hovedsak pga Norweigan sine nye direkteruter.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

I torsdagens utgave av OsloBy skrives det om betydelig økning av antall turister til Oslo. De skriver at økningen av antall direkteruter har hatt en veldig positiv effekt og at antallet amerikanske gjestedøgn i mai og juni har økt med nesten 40% sammenlignet med i fjor i all hovedsak pga Norweigan sine nye direkteruter.

I andre medier påstås det at den amerikanske økningen i all hovedsak skyldes Disney-filmen Frozen, som profilerer Norge ganske sterkt.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

I andre medier påstås det at den amerikanske økningen i all hovedsak skyldes Disney-filmen Frozen, som profilerer Norge ganske sterkt.

Det er det noe uenighet om. Senest flere analyser og undersøkelser presentert om dette i media.
Med tanke på hvor mange unødige dollar Tuftin og Co har spyttet inn i dette, har de nærmest en plikt til å rapportere som referert.
For de med litt mer edruelig vinkel forstår de fleste at dette ikke kan være tilfelle. Innovasjon Norge har mange bra prosjekt, men tilsvarende fire ganger så mange elendige. Det er på tide å kjeppjage Tuftin ut å begynne å endre fokuset fra produksjon av firkantet hjul i Røros, vaffeljern mønstret strikka vott og Disney filmer med snø.

Den viktigste faktoren for innkommende turisme, er og blir infrastruktur gjennom direkte ruter.


Lederen for reisebyrået The Travel Designer tror ikke tegnefilmen Frost har hatt nevneverdig effekt i det amerikanske markedet, slik Innovasjon Norge hevder.
Travel Designer. Gaffney har spurt alle kundene sine i år om dette, og ni av ti sa at de ikke visste at Frost er inspirert av Norge.
Innovasjon Norge har brukt betydelige beløp i markedsføringen i forbindelse med lanseringen av Disney-filmen, som har spilt inn mer enn syv milliarder kroner på verdensbasis.

http://travelnews.no/2014/08/11/turisme-etc/tror-ikke-pa-noen-frost-effekt/
 
Last edited:
Re: Norwegian - Nye IC ruter

I torsdagens utgave av OsloBy skrives det om betydelig økning av antall turister til Oslo. De skriver at økningen av antall direkteruter har hatt en veldig positiv effekt og at antallet amerikanske gjestedøgn i mai og juni har økt med nesten 40% sammenlignet med i fjor i all hovedsak pga Norweigan sine nye direkteruter.

Estate Nuheter sier dog



http://www.estatenyheter.no/index.php/component/content/article/15-nyhter/3728-sterk-juli-vekst

Oslo var blant svært få byer som fikk beleggsnedgang (-1,1 %) i juli måned. Med 57,5 % havnet hovedstaden i bunnsjiktet.
 
Norwegian - Nye IC ruter

I torsdagens utgave av OsloBy skrives det om betydelig økning av antall turister til Oslo. De skriver at økningen av antall direkteruter har hatt en veldig positiv effekt og at antallet amerikanske gjestedøgn i mai og juni har økt med nesten 40% sammenlignet med i fjor i all hovedsak pga Norweigan sine nye direkteruter.


Tviler på at Norwegians ruter omtrent alene kan øke tallet på amerikanske gjestedøgn i Oslo med 40 prosent. Det har selvsagt bidratt, men bildet er nok mer komplekst. Dessuten finnes det vel ingen kausalanalyse av dette.
 
Back
Top