Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

Re: Norwegian mest præcis blandt de store flyselskaber

DY7xxx er operating flightnumber. TKxxxx på SAS metall er ikke.

Det er ikke helt likt, Jettime, Braathens Regional osv flyr på vanlige SK-flightnumre (wet lease), DU/DY bruker codeshare.

Men det er jo DY7XXX-codeshare. Betyr det at f.eks. rapporteringen for TK-punklighet inkluderer SK-flighter, ettersom SK/TK nå har codeshare-samarbeid?

DY er ikke code-share så vidt jeg vet, den selges ikke som "DU", på lik linje med at DY operated by JetTime ikke er codeshare.

Nice try. Naa opererer ikke SAS med straaselskaper og monkeybusiness. SK er SK, ikke DY og DU

Nei, SK er bare KF innimellom ;)

Last edited:

DY er ikke code-share så vidt jeg vet, den selges ikke som "DU", på lik linje med at DY operated by JetTime ikke er codeshare.
Ok. Jeg fikk inntrykk av det gjennom bestillingsdialogen, både fordi 7000-9000-serier typisk er codeshare, ferry o.l, og fordi det kommer opp "Rute DY7001 - LowFare, Betjent av Norwegian Long Haul" på norwegian.no.

7000 er longhaul, 8000 er ferry/pos og 9000 charter hos dy.

Og da kom august-tallene til FlightStats. Norwegian endte på en 5. plass med en ankomstpunktlighet på 93,32%. De fire som lå foran DY var 1. Malmö Aviation, 2. Binter Canarias, 3. KLM cityhopper og 4. NAYSA. Malmö hadde en punklighet på 96,94%. Forøvrig så endte SAS på 11. plass med en punktlighet på 91,76% og Finnair landet på plassen bak Norwegian med 93,18%.

Kilde: http://cms.flightstats.com/wp-content/uploads/2013/09/FlightStats-On-time-Report-August-2013.pdf

Hvordan kan KLC regnes som selskap? De flyr vel kun på KL nummer

krølle;882538 said:
Hvordan kan KLC regnes som selskap? De flyr vel kun på KL nummer

Flightstats registrerer operating carrier.

Back