Norwegian mest fuel effektiv pr. passasjer på transatlantisk

Re: Norwegian mest fuel effektiv pr. passasjer på transatlantisk

Jaha? Hvordan tolker du det da? Jeg tolker de to likt. Har man economy-kabin så betaler den reduced rate. Alle andre kabiner uavhengig av avstand betaler standard rat. Har laveste kabin ombord 40" eller mer så er det standard-rates som gjelder der osgå. Eks. går BAs premium ecconomy på standard-rate selv om den er under 40".



Fra gov.uk-linken (min utheving)

Jeg tolker det på samme måte deg Discus, men test bestillinger til en helt tilfeldig valgt by i USA (Seattle :p) med DY Premium gir ikke Standard Rate men Reduced Rate (NOK 855.00)
 
Re: Norwegian mest fuel effektiv pr. passasjer på transatlantisk

Takstøkningen fra 2018 til 2019 er vel bare for premium såvidt jeg kan se?
Ja, blingset på et tall der. "longhaul reduced rate" er urørt, for alle andre er det økning.
 
Re: Norwegian mest fuel effektiv pr. passasjer på transatlantisk

Som artikkelen nevner så gir premium seter i snitt 2,7 ganger mer utslipp enn økonomi seter. Så det er vel ikke utenkelig at disse får betydlig økte avgifter i fremtiden.

Som Discus viser er det jo ekstra avgifter for Premium seter i UK, på denne siden av Atlanterhavet er nok en sete basert (Service Klasse) avgift lite sannsynlig. Dels fordi slike avgifter ikke kan (noen få unntak) innføres av del statene - men må komme som føderale avgifter. Men også fordi Premium Segmentet vokser sterkt her, vi ser nye Premium Produkter innenlands (varianter av Premium Economy er veldig populært) og i hvertfall de firmaene jeg jobber med og kjenner tilbyr Business Class til oss ansatte på Long Haul.

Derimot kan jeg se at delstater som California kan innføre utgift baserte avgifter, tidligere var dette støy basert (John Wayne AirPort - Orange County) var tidlig ute. California var jo markedet som fikk VW til å være vel kreative med utslipp på TDI motorene - som i mange år hadde maks 90 HP her borte. Mye skjer fortiden her på Best Kysten.
 
Re: Norwegian mest fuel effektiv pr. passasjer på transatlantisk

DY jobber videre for å være fuel effektive. Interessant prosjekt.

Aviationpros.com

FORNEBU (October 19, 2018) - Following a successful test project, Norwegian will expand its cooperation with AVTECH Sweden AB to further reduce fuel consumption.
 
Back
Top