Norwegian med oppvisningsflygning tirsdag 25. mai

Dette må jeg få med meg! :)

Bor på Lysaker så er jo rett i nærheta her! Så dette skal foreviges på brikka ja! :)

Bilder taes å kameraet laddes opp..:)

Ta ett felles treff en plass å dra sammen til en plass der vi får se?

Om du tar deg tid til å trykke på linken og lese, så vil du se at det står;

"Denne flygningen, som er godkjent av Luftfartstilsynet, er et engangstilfelle og vil gjennomføres uten passasjerer. Flyet er en Boeing 737-800 som har fått sin spesielle Eurovision Song Contest-dekor i anledning finalen i Norge. Bak spakene skal Norwegians flygesjef Tomas Hesthammer og sjefspilot Torstein Hoås sitte."

:)

(PS: Hva er en sjefspilot?)

Om du tar deg tid til å trykke på linken og lese, så vil du se at det står;

"Denne flygningen, som er godkjent av Luftfartstilsynet, er et engangstilfelle og vil gjennomføres uten passasjerer. Flyet er en Boeing 737-800 som har fått sin spesielle Eurovision Song Contest-dekor i anledning finalen i Norge. Bak spakene skal Norwegians flygesjef Tomas Hesthammer og sjefspilot Torstein Hoås sitte."

Takk .
Passasjerer burde det da være, scanair / grand prix klubben eller noe.

Norwegian må lære seg riktig rettskrivning. Det heter "sjefpilot".

Off topic og kan tas annet sted eventuelt - men jeg vil hevde at Sjefspilot er riktig.

Be om pent vær - flyvningen vil ikke bli gjennomført med mindre været er pent.

På festningen på Oskarsborg må jo være det optimale stedet?
Jeg husker godt hvordan SAS enkelte ganger hadde noen lavere innflyvninger på vei mot Fornebu over Drøbaksundet på klare sommerkvelder, men 500 fot forbi Håøya høres litt vel hårete ut, er tross alt ganske smalt der ;) Hvis de faktisk passerer Drøbak i lav høyde ville jeg heller valgt området rundt Grande, slik at en fikk Oscarsborg i bakgrunnen :)

Dette skal filmes! :nor
Herlig at hele uken er fri! Plenty av tid til å pusse linsen til dette! :colgate:

Doh, fikk ikke med meg at det var postet allerde.

Oh well. Dette kan bli spennende ja, gleder meg til å se bilder av dette! Regner med at NRK eller TV2 skal sende dette direkte eller? Må jo være noe spessielt med en 737 500fot over Oslofjorden!

Last edited:
Doh, fikk ikke med meg at det var postet allerde.

Oh well. Dette kan bli spennende ja, gleder meg til å se bilder av dette! Regner med at NRK eller TV2 skal sende dette direkte eller? Må jo være noe spessielt med en 737 500meter over Oslofjorden!

det er vel nevnt 500fot :)

Back