Norwegian med ny søkemotor

Klippe

ScanFlyer Blue
Norwegian med ny søkemotor

Som VIP medlem av Norwegian har jeg fått tilgang til denne:
http://ip.norwegian.no/ip/FareCalendarStartAction.aspx
;)
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

interessant. Bra jobba.
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Wow, dette var enkelt. Meget bra av DY.
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Denne likte jeg godt. Har sett noe liknende før, men denne var enda enklere, og mer oversiktelig.
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Terningkast 6!!! Veldig bra...
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Nei, mange selskaper med enkel prisstruktur har slike løsninger. Se f,eks på Quantas sin http://www.quantas.com.au og søk f,eks på SYD-MEL enveis i februar. DER er nok det beste så langt, hvor de viser både lave og fleksible priser i samme bilde. Utrolig brukervennlig og oversiktelig!
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Vel, vel, kan ikke si meg helt enig i dette Farmer!
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Originally posted by Farmer
Se f,eks på Quantas sin http://www.quantas.com.au

Sist jeg sjekket het det da vitterligen Qantas. :naughty:
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Originally posted by Klippe


Vel, vel, kan ikke si meg helt enig i dette Farmer!


Det som er så bra med QF sin , er at de sikrer seg et betydelig oppsalg i pris, da de viser alle 5 prisklassene med ulike regler i samme bilde. De har opplevd ca 25 % økning i yield på enkelte bypar etter at de innførte denne tjenesten. Det de oppnår er at istedetfor bare å vise laveste tilgjengelige pris, så viser de også prisnivåene over , som gjerne har mindre restriksjoner. Da ser de at mange f,eks velger å reise med 0730 flyet mellom SYD og MEL som koster noe mer enn 0600 flyet som er billigere og har strengere restriksjoner. Da de har 5 prisnivåer pr avgang er det en stor sjanse for at kundene gjeren kjøper seg litt opp i pris.

MEN, må si at DY sitt lavprissøk er et langt skritt i riktig retning! Godt utført !
 

Attachments

Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

fra et kundesynspunkt er det jo flotters, fra et revenue management synspunkt er det livsfarlig!:D
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Originally posted by Trety


Originally posted by Farmer
Se f,eks på Quantas sin http://www.quantas.com.au

Sist jeg sjekket het det da vitterligen Qantas. :naughty:


... men linken virker, den ....... :p
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

CK! Det er vel kundene man lever av?
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Originally posted by EB

CK! Det er vel kundene man lever av?

Faktum er at det er inntektene man lever av. Men ja det er kundene som generere inntektene. Det er ikke en nødvendigvis sammenheng mellom hvor mange kunder man har og om man overlever.

Men jeg tror ikke at den motoren til DY er så kritisk, de aller fleste har ikke så stor fleksibilitet til å velge når de kan fly. Og har man gode folk på revenue managment så vet man når det er (slik som f.eks Ryanair er flinke på).
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Men jo mer kundene er fornøyd med et tilbud jo oftere kommer de vel tilbake til "tilbyderen"...og slik kan det bli mer business (les: mer penger i kassen) til DY i denne omgang?
 
Replying to Topic 'Norwegian med ny søkemotor'

Friksjon er tingen.

søkekostnad og kjøpekostnad.

Nå bruker man mindre tid på å lete etter billige billetter.

Jeg tror det fører til mersalg hos Norwegian.:sarc
 
Back
Top