Norwegian med ny kveldsrute

Jack

ScanFlyer Blue
Norwegians største gjøk har vært i Alta og lovet kveldsruter fra høsten av .... :up:

http://www.altaposten.no/nyheter/article17489.ece

Edit: En av de tre største er vel mer rett
:cheers: :smokin

det er lett å love - noe annet å levere, men fortsetter de å selge alle seter til 453,- skal det vel være mulig åp fylle noen stoler (men jeg tror neppe det hjelper på aksjekursen...). Den 12. mai legges 1.kvartalsresultatet frem. Jeg lurer på hvor mye penger det er igjen i kassen da. 60 millioner? 50 millioner?? 40 millioner??? Any takers??

Jack: Hvem er de andre to??

Originally posted by CK
det er lett å love - noe annet å levere, men fortsetter de å selge alle seter til 453,- skal det vel være mulig åp fylle noen stoler (men jeg tror neppe det hjelper på aksjekursen...)
Skjønner du har hengt deg opp i denne prisen. Skal vi se litt nærmere på dette en gang for alle.

Norwegian gikk i slutten av februar ut og sa at om det ble mer enn 80% belegg i mars så skulle de selge alle billetter i april for 453,-kr en veg. Da Norwegian startet det hele...var ca 65% av billettene for mars allerede solgt på ruta til Alta....med andre ord så var det 35% av setene som måtte selges for å få fulle fly.

Personlig synes jeg det er et ganske høyt belegg på ruta allerede før en starta. Nå vil en nok mest sannsynlig IKKE ha solgt 65% av billettene i april da nok noen har "ventet" på resultatet av kampanjen. Norwegian solgte selvsagt billetter i hele mars for reiser i april, og jeg tror ikke en er urealistisk om en sier at belegget 1.april var 50% på ruta i april...altså ned 15% pga "venterne". Prisen på disse reisene varierer selvsagt, slik at gjennomsnittsprisen på flyene i april nok er endel høyerer enn det CK tror.

Back