Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

Re: Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

Har selv vært med dreamliner t/r Nice første helga i mai. Bra med folk på flyet da, på økonomi. Mye ledig i premiumsetene.
Har sett 2 fredagsankomster fra BCN. På begge de var det lite folk.
 
Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

G-CJUI flyr vel omtrent fast på europeisk fra Norge nå, også fløyet noen ganger til Malaga, sammen med en vekslende 788.



Dro til BKK i dag, mens LN-LNG virker være satt til Europa-tjeneste

Etter planen skulle jo de britiske 787-9 først brukes her mot slutten av sommeren
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Hvordan kom de siste 100 passasjerene seg hjem fra Nice?



Jeg og noen til fra "naboforumet" skulle være med denne hjem.
Jeg måtte tidligere til Oslo, så booket SAS 13.05 istedet. Av de to andre valgte den ene å booke om til dagen etter og den andre fikk plass på flyet.

Men Norwegian sendte sms med beklagelse og tilbud om om eller avvboking for 200€ som kompensasjon og pengene tilbake om man valgte å kansellere, samt hotell til de som valgte ombooking.

Bra og tydelig info fra DY og kom igjennom på tlf omtrent umiddelbart for å kansellere billetten min.

De som hylte i media der fikk akkurat den samme info som oss. Kan ikke skjønne hva mer DY kunne gjort når situasjonen var det den var.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Dårlig info betyr vel ofte (ikke alltid) "annen info en man skulle ønske" uavhengig av navn på flyselskapet.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Hvis man fikk info om årsak, hotell og ny avgangstid, slik jeg tolker, hva slags mer informasjon skal man egentlig kreve?

Tolker jeg endel her så virker det som Norwegian løste dette veldig bra?

Og med fare for å virke som en kødd: Hvis man står og griner på grunn av dette, Ref artikkelen (eller går rett til VG), så må man faen meg ta seg sammen
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Hvis man fikk info om årsak, hotell og ny avgangstid, slik jeg tolker, hva slags mer informasjon skal man egentlig kreve?

Tolker jeg endel her så virker det som Norwegian løste dette veldig bra?

Og med fare for å virke som en kødd: Hvis man står og griner på grunn av dette, Ref artikkelen (eller går rett til VG), så må man faen meg ta seg sammen



Vi fikk korrekt og ærlig info. I tillegg link til å lese om hvilke rettigheter man har.

Vi ble 3,40 forsinka ut fra OSL den 19. dette var pga crew var forsinka fra annet fly og måtte ha hvile. (Crewtraining) Denne beskjeden kom allerede 05.30 på morgenen. Også der med info om rettigheter, matkuponger og det som trengs.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Norwegian B787 til middelhavet

Ser at Norwegian bruker Dreamliner til Spanske destinasjoner til Middehavet. Er paxbehovet så stort eller er det andre grunner ?
 
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Skulle fløyet Norwegians 787-9 til Nice i ettermiddag. Noen uker før ble flyet flyttet 1 time og 15 minutter, og i dag ble 787-9 erstattet med 737-800. Mange fikk standbyplass, og Menzies-agentene ved utgangen sa over høyttaleren at de jobber i et annet selskap, ikke kan hjelpe til med ombooking eller svare på spørsmål og at de som ikke har fått sete ikke får plass. Det ble sagt over høyttaleren at de med de dyreste billettene får plass på 737-avgangen, mens alle andre må ringe Norwegian for å få refundert billetten. Ikke ofte jeg flyr Norwegian - men litt av en ansvarsfraskrivelse! Skjønner jo det er færre plasser i 737, men går jo an å håndtere dette på en annen måte.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Pay peanuts, get monkeys and monkey treatment..?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Sikkert riktig informasjon, men det er jo ikke slik man presenterer det for kundene ... Huff ..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Sikkert riktig informasjon, men det er jo ikke slik man presenterer det for kundene ... Huff ..


De er ganske frekke når det byttes fra 789 til 738. 21 mai, da det var ca 100 stykker som ble igjen. Jeg kjenner et par stykker på den flighten, og måten Norwegian behandler de på etterpå med tanke på kompensasjon er dårlig. Så da blir det saker for nemda, siden Norwegian betaler bare halvparten av summen de har krav på.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

De er ganske frekke når det byttes fra 789 til 738. 21 mai, da det var ca 100 stykker som ble igjen. Jeg kjenner et par stykker på den flighten, og måten Norwegian behandler de på etterpå med tanke på kompensasjon er dårlig. Så da blir det saker for nemda, siden Norwegian betaler bare halvparten av summen de har krav på.

Temaet tilhører vel en annen tråd, men størrelsen på kompensasjon er vel i stor grad avhengig av hvor hardt en står på krava.
Mitt inntrykk er at Norwegian følger denne oppskriften:
1) Avvis kravet med begrunnelse av at dette var utenfor Norwegian sin kontroll - det aksepterer en god del, og går ikke videre.
2) Dersom noen går videre med kravet (og Norwegian vet at de har en dårlig sak), tilby "good will kompensasjon" på 50% av satsene i EU regelverket. - Det aksepterer mange fordi de er glade for i hvert fall få noe, og er usikre på om det er verdt tid og energi å forfølge saken videre.
3) For de som tar saken videre til Nemnda, så betaler Norwegian vanligvis ut 100% den dagen Nemnda ber Norwegian om å få tilsendt dokumentasjon om den aktuelle flighten. Dette for å legge saken død og hindre at den kommer opp til formell behandling i Nemnda. Saker som blir behandlet skaper presidens for senere tilsvarende hendelser og det ønsker Norwegian å unngå. Dette er en vanlig strategi også for andre flyselskaper og tilsvarende i forsikringsbransjen.
 
Re: Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

DY1800/1801 er blitt erstattet av Wamos air 747-400 i dag. Den flyr AGP-OSL-AGP
Reg nr. EC-KSM. Dermed 2 Wamos air 747 innom OSL i dag.

Og ser ut som Hifly 343 skal fly de samme avgangene tirsdag 13 juni.
 
Last edited:
Re: Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

Ser på FR nå at DY1801 flyr over Liverpool. Merkelig rute?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
Re: Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

Ser på FR nå at DY1801 flyr over Liverpool. Merkelig rute?

Ikke helt uvanlig når det er stor trafikk og mye slotrestriksjoner over sentraleuropa.
 
Re: Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17

DY1800/1801 er blitt erstattet av Wamos air 747-400 i dag. Den flyr AGP-OSL-AGP
Reg nr. EC-KSM. Dermed 2 Wamos air 747 innom OSL i dag.

Og ser ut som Hifly 343 skal fly de samme avgangene tirsdag 13 juni.

Og siden Wamos har en 747 i Bergen i dag har vel stort sett hele 747-flåten vært innom Norge i dag :D

Espen
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

EC-KXN Wamos B747 tar turen OSL-Nice i ettermiddag
 
Back
Top