MartinL
ScanFlyer Dusty
Her er nyheten som jeg håper vil glede mange. Mye har lekket ut i andre kanaler siden i dag morges, men håper dette vil glede flere.
Artikkelen presenteres i Aftenpostens økonomiutgave lørdag. Desverre virker det som om den er slanket noe fra det jeg hørte tidligere i dag, men det blir sikkert fulgt opp i nettutgaven i helgen.
Norwegian har søkt og fått slots for Oslo-Bangkok og Oslo-New York fra mars 2010. Selskapet uttaler at de vil benytte airbus 330 på rutene.
Med frekvensen går de rett i strupen på Thai og Continental
I følge Aftenposten har Norwegian bestemt seg for å benytte A 330, men utgave er ikke spesifisert. Det står ikke i dagens Aftenposten med noe sitat til dette, men jeg vet etter å ha snakket med journalisten, at Norwegian bekreftet flytypen tidligere i dag.
Det er også blitt meg fortalt i dag at Norwegian skal innføre business class på disse flygningene, men dette er ikke sitert i artikkelen. Norwegian er fortsatt noe usikker på produktkonseptet.
Norwegian referer også til at de hele kan bli utsatt ut i 2011, hvis dette er mer markedsmessig forsvarlig.
Jeg får håpe at denne nyheten var til glede for mange. Tusen takk til Knut-Erik Mikalsen i Aftenposten som gjerne så at dette kom ut på scanair først!
Når det gjelder nyheten det refereres til, så kan jeg si så mye som at det er mer enn bare denne artikkelen som bygger opp om hva som blir presentert.
Det kommer nok mer
det har også kommet frem en del ting som ikke er blitt presentert i denne artikkelen.
God helg
Artikkelen presenteres i Aftenpostens økonomiutgave lørdag. Desverre virker det som om den er slanket noe fra det jeg hørte tidligere i dag, men det blir sikkert fulgt opp i nettutgaven i helgen.
Norwegian har søkt og fått slots for Oslo-Bangkok og Oslo-New York fra mars 2010. Selskapet uttaler at de vil benytte airbus 330 på rutene.
Begge operasjonene vil være klare lavprissatsninger. Vi skal ligge under konkurrentenes pris både til USA og Asia, sier komersiell direktør i Norwegian Daniel Skjeldam, til Aftenposten
Med frekvensen går de rett i strupen på Thai og Continental
Skjeldam sier at at rutene, der ambisjonene er daglige avganger, har vært en del av Norwegians fremtidsplaner siden 2008.
I følge Aftenposten har Norwegian bestemt seg for å benytte A 330, men utgave er ikke spesifisert. Det står ikke i dagens Aftenposten med noe sitat til dette, men jeg vet etter å ha snakket med journalisten, at Norwegian bekreftet flytypen tidligere i dag.
Det er også blitt meg fortalt i dag at Norwegian skal innføre business class på disse flygningene, men dette er ikke sitert i artikkelen. Norwegian er fortsatt noe usikker på produktkonseptet.
For første gang vil vi tilby fullprisbetalende bedre benplass foran i flyet.
Vi har ikke tatt stilling til produktkonseptet ombord på langruter, men vi ser ikke bort ifra at vi vil innføre rimelige muligheter til å kjøpe mer benplass.
Norwegian referer også til at de hele kan bli utsatt ut i 2011, hvis dette er mer markedsmessig forsvarlig.
Hvis selskapet finner ut av at det markedsmessig vil være lurt å vente, kan oppstarten bli skjøvet ut til 2011.
Jeg får håpe at denne nyheten var til glede for mange. Tusen takk til Knut-Erik Mikalsen i Aftenposten som gjerne så at dette kom ut på scanair først!
Når det gjelder nyheten det refereres til, så kan jeg si så mye som at det er mer enn bare denne artikkelen som bygger opp om hva som blir presentert.
Det kommer nok mer

God helg