• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian med Airbus i helga

Hva? Har ikke Northport Finnair? Northport e jo Finnair sitt selskap så har de ikke handling på sitt eget selskap?

Og hvorfor har ikke Northport kompetanse på A321? Har vel handlet en Airbus i ny og ne dem også?
 
Northport er et datterselskap av Finnair, Men Finnair har fortsatt kontrakt med Servisair. De vil nok gå over til NP med tiden.

Har NNP ikke Privatair med Airbus?

Privatair er kun bulklastet A319 ;)

Og grunnen til at SGS må handle denne Airbusen er fordi den er lastet med kontainere. Og NP får ikke highloader før om en måned.
 
Originally posted by CNO1015

Er ikke Northport Finnair sitt handlingselskap? På lik linje som SGS er SAS sitt handlingselskap?

Å det betyr at NP skal handle AY mener du?
Er ingen logikk som sier at slik skal det være....
 
Originally posted by LN-SUV

Så har Norwegian ringt til SGS og spurt om de kan handle den Airbusen i helga,Norporth hadde ikke kompetanse:huh:

til deg Kingstone:

Hva ble resultatet etter at dere kontaktet SGS? Tar de handlinga av maskinen?
 
Originally posted by Kingstone

Etter som jeg har hørt skal den gå Oslo-Dubrovnik blandt annet. Rutene den skal gå er fullbooket og maskinen har 195 seter, så dette kan bli en utfordring ^_^



Det er G-MIDJ som kommer til helgen, opererer med max 150 pax ombord.

Forøvrig skal de nå fly : (siste oppdatering)

Lørdag 7.7

DY1552-DY1553 OSL-BUD-OSL


Søndag 8.7

DY1870-DY1871 OSL-FCO-OSL

DY1494-DY1495 OSL-ORY-OSL

:wink
 
For særs interesserte spottere som skal til GM i helgen så skal denne maskinen fly DY1552-1553, OSL-BUD-OSL i morgen lørdag, og søndag skal den fly DY1872-1873 OSL-FCO-OSL og DY1494-1495 OSL-ORY-OSL
 
Skal den ut og fly noe mere i dag?
Hørt rykter om at været ikke skal være av det beste resten av helga, så hadde hvert greit og prøvd og fått den i dag... :drunk:
 
Legger med ett bilde for de som skulle lure på hvordan den ser ut...
 

Attachments

  • G-MIDL_AMS_2007-06-12.jpg
    G-MIDL_AMS_2007-06-12.jpg
    195 KB · Views: 12
Originally posted by MD90

Underbart! Og 20 % av overskuddet til bmi skal ideelt sett havne hos SAS.

Om de bare hadde tjent noen penger...

Dersom kun 150 seter skal brukes, blir det jo god plass ombord

Genialt med Star reklame på DY flygnigner!! Slikt liker gutta :D :cool:
 
Hvorfor kun 150 seter?
"Airbus A321-200
total in fleet: 5
normal cruising speed: 440 knots (506mph)
normal operating height: 33,000-39,000ft
Passenger capacity: 195
engine: V2533"
 
160 av setene skal brukes :) blir god plass allikevel, men ad-hoc markedet er jo heeeelt sprengt om dagen, så det var vel det eneste som var å få fatt i tipper jeg :)

Men intet dårlig valg det :)

:colgate:
 
Flyet var jo et bra valg, så det på OSL igår... Men de kunne jo valgt et uten SA reklame over hele da :cool:
 
Stilig at de tok Star Alliance...ikke hver dag Norwegian gjør reklame for konkurrenten!
 
Originally posted by ENGM RAMP

160 av setene skal brukes :) blir god plass allikevel

Nja, kun for de som sitter i den første 1/4 delen av flyet. Har 1 eller 2 turer med G-MIDL selv og hverken god plass eller komfortable seter er ord jeg vil bruke om den maskinen...

Av nettverkselskapene jeg har fløyet i Europa har BMI kanskje det som i min mening er de jævligste setene
 
Back
Top