Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

I følge en av mine overordnede skulle de visstnok brukes en del til/fra SVG både utenlands og innlands.
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Det er nok lenge til dette blir avgjort. Det vanlige er at nye flytyper settes inn som erstatningsmaskiner paa et begrenset antall ruter foer de settes i vanlig trafikk. Dermed kan man lett bytte tilbake til opprinnelig maskin hvis det skulle vaere behov for aa ta kjerra ut av trafikk av en eller annen grunn.

As integrere en ny flytype er en ganske saa kompleks prosess som involverer baade sertifisering og trening av mange kategorier ansatte.
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Er det slik at -700'er er best for lavpris selskap da? Og i såfall hvorfor?
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Ingen trylleformel her, men en -800 er i stoerste laget for mange markeder. -700 betyr ogsaa en c/a indre. CASM'en blir litt hoeyere men det oppveies av bedre utnyttelse og lavere personellkostnader.
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Noen som vet hvilke individer det er snakk om ?

/G
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Er/var ikke 737-400 aktuell i vurderingen? Den har vel også rekkevidden til Kanariøyene
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Originally posted by BU662
-800er har en annen fordel over -700er: De har de laveste CASM av alle NG's.

Har -800 lavere CASM enn -900ER? Det kan jeg aldri tro...
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Originally posted by Dag Viking
Har -800 lavere CASM enn -900ER? Det kan jeg aldri tro...
Men så er vel ikke akkurat -900ER i daglig kommersiell bruk på dette tidspuktet, ikke sant? ;)
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Men dette var jo snakk om fra høsten av, var det ikke? :wink
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Finnes det mange -800 på bruktmarkedet?? Om ikke, bør vel bestillingen kommet allerede dersom nye maskiner skal på plass i høst??
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Originally posted by Dag Viking
Men dette var jo snakk om fra høsten av, var det ikke? :wink
Heh, sant det ;) Med tanke på hvordan det står til med Lion Air kunne det jo faktisk tenkes at en kunne få noen slotter for 739ER til høsten....

Originally posted by Tommy777
Finnes det mange -800 på bruktmarkedet??
Mange, njei, og de som er der blir fort borte...

Originally posted by Tommy777
Om ikke, bør vel bestillingen kommet allerede dersom nye maskiner skal på plass i høst??
Dersom DY skulle ha bestilt maskiner direkte fra Boeing med levering høsten 2007 måtte den ordren ha kommet inn en god stund før utgangen av 2005... (med mindre de har kjøpt slots fra selskaper som har utsatt levering av sine maskiner)
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Jeg kan jo slenge på noen tall fra en artikkel om 752-erstatninger, der CASM for ulike modeller ble presentert.

319: 8,44
320: 7,69
321: 7,10
73G: 8,11
738: 7,39
739ER: 7,31

Litt interessant å se at 73G er billigere enn 319 selv med en høyre lease kostnad, og hvor like -800 og -900ER er.
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Skal ikke Ryaanir bytte ut noen av sine eldste -800?
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Et rykte sier at DY skal overta 800 fra Sterling.
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Da kan de jo beholde den røde grunnfargen og få på en hvit og en blå stripe der det i dag er sølvstripen... Hvor er KGL når vi trenger`n??????
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Her EB, her på Vestlandet og uten legokassen med - uuuuææææhhhhhh :cry:
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by BU662
-800er har en annen fordel over -700er: De har de laveste CASM av alle NG's.

Har -800 lavere CASM enn -900ER? Det kan jeg aldri tro...

og på norsk så er CASM?
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Originally posted by EB

Skal ikke Ryaanir bytte ut noen av sine eldste -800?

-Skulle akurat til å skrive det samme ....
Leste et sted at de skulle skifte ut de eldste maskinene sine, da de stadig får nye.

Og Norwegian kunne vel bruke denne flytypen på turer til utlandet, der det er stor trafikk, samt muligens når det er best trafikk på f.eks. OSL-BGO-OSL....?

-De fleste charterselskaper bruker jo flytyper med kapasitet rundt det en -800 tar, og da kan det vel også være en fordel å kunne tilby like mange seter i en konkuranse med slike ?

-Spennende blir jo dette hvis det blir noe av . :rolleyes:
 
Re: Norwegian med 737-800 / høsten 2007

Skal bli spennende og se hvem de klistrer utover halen på
de nye maskinene, og om de kommer med, eller ettermonterer winglets.
Det hadde vært sexy, Willoch på halen og winglets......
 
Back
Top