Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

DY7031 i dag OSL - FLL er nå forsinket til kl 2030, skulle gått 1510. Først ble det nevnt at det var pga 'operational reasons', nå står det pga 'technical issues'.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

DY7031 i dag OSL - FLL er nå forsinket til kl 2030, skulle gått 1510. Først ble det nevnt at det var pga 'operational reasons', nå står det pga 'technical issues'.

Hva er spørsmålet? DY7031 ble forsinket pga tekniske problemer.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Takk for bekreftelsen, det kan vel være viktig når man skal søke om EU261 erstatning, at forsinkelsen ikke var pga været igår. Returen til Oslo gikk fra FLL kl 0414 amerikansk tid, så da blir det vel kanskje en følgeforsinkelse på en langrute ut fra Oslo i kveld.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

DY7001 fra OSL til New York i dag er forsinket til i morgen 09:00. Skal flys av en A330-200 fra Wamos. Litt merkelig at Wamos må fly når det står to ledige Dreamlinere på OSL (G-CKHL og LN-LNI). Teknisk oppgis som årsak til forsinkelsen.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

DY7001 fra OSL til New York i dag er forsinket til i morgen 09:00. Skal flys av en A330-200 fra Wamos. Litt merkelig at Wamos må fly når det står to ledige Dreamlinere på OSL (G-CKHL og LN-LNI). Teknisk oppgis som årsak til forsinkelsen.

Ser det skal gå en ferryflight til BHX i morgen tidlig. Det er vel en av de to 787-9. LND kommer i retur seinere på dagen. Og hvis det da er teknisk på den som opprinnelig skulle flydd til JFK i kveld, så er ingen av de tilgjengelig. Service kan sikkert ikke utsettes fordi flyet trengs i rute.
 
Last edited by a moderator:
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)


Sånn utover fullstendig mangel på informasjon og at man godt kan blir frustrert på grunn av dette.

Det enkleste må jo i mitt hode være å gå på forsikringsselskapet, for så å la de løse det problemet. For deretter å la DY og de andre seile sin egen sjø?!

Eller er det slik at når det er tech, så vil ikke reiseforsikringa ta i det?!
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Blir litt lei av alt dette maset om at folk er kjosfaste etc.

Er jo tross alt dette produktet de betaler for. Helt kurrant når det fungerer, noe skit når det ikke fungerer. Litt som å kjøpe biltema verktøy.
(men Biltema er dyktige på å håndtere klager da, får jo som regel bare en ny...)
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Hentet fra ¨Er flyet i rute?¨
Ny info
3. mar 00:05 (Bangkok UTC+07)
We're sorry for the disruption to your Norwegian flight DY7202 from Bangkok (BKK) to Oslo (OSL) 01.03.2018 09:00 due to technical problems. Your new estimated departure time is 03.03.2018 at 16:00. Check-in will close at 15:00. If you're unable to reasonably return home, please contact our airport representatives to arrange a hotel. If you don't wish to travel on this flight, you can rebook or refund your ticket free of charge online. To read about your rights, visit www.norwegian.com/rights. For support, please call us on 66 (0)6000 35 180. Other conditions may apply to tickets booked as part of a package or booked through a travel agency.
2. mar 14:18 (Bangkok UTC+07)
We're sorry for the disruption to your Norwegian flight DY7202 from Bangkok (BKK) to Oslo (OSL) on 01.03.2018 at 09:00. We have technicians working on the aircraft and we will send new information about departure time as soon as we know. If you don't wish to travel on this flight, you can rebook or refund your ticket free of charge online. To read about your rights, visit www.norwegian.com/rights. For support, please call us on 66 (0)6000 35 180. Other conditions may apply to tickets booked as part of a package or booked through a travel agency.
1. mar 20:16 (Bangkok UTC+07)
We're sorry for the delay of your Norwegian flight DY7202 from Bangkok (BKK) to Oslo (OSL) 01.03.2018 09:00 due to technical problems. Your new estimated departure time is not yet confirmed as our technicians are still working on the aircraft, but we'll update you as soon as we have new information. We will not operate before the afternoon on 02.03.2018. If you don't wish to travel on this flight, you can rebook or refund your ticket free of charge online. To read about your rights, visit www.norwegian.com/rights. For support, please call us on 66 (0)6000 35 180. Other conditions may apply to tickets booked as part of a package or booked through a travel agency.
1. mar 13:36 (Bangkok UTC+07)
We're sorry for the disruption to your Norwegian flight DY7202 from Bangkok (BKK) to Oslo (OSL) 01.03.2018 09:00 due to technical problems. Your new estimated departure time is not yet confirmed, but we will update you as soon as we have new information. If you're unable to reasonably return home, please contact our airport representatives to arrange a hotel. If you don't wish to travel on this flight, you can rebook or refund your ticket free of charge online. To read about your rights, visit www.norwegian.com/rights. For support, please call us on 66 (0)6000 35 180. Other conditions may apply to tickets booked as part of a package or booked through a travel agency.
SMS oppdateringer
1. mar 05:02 (Bangkok UTC+07)
Welcome on board DY7202 01. Mar
Bangkok. - Oslo/Gard.
Dep: 09:00
Gate: Please check the information screens
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Forøvrig når en går inn på Dagbladet og leser, ... så ja, de har jo fått informasjon, men ikke de ønsket. Norwegian kunne sikkert gjerne sakt at flyet går nå. Men sånn er det ikke, da er det bedre og være ærlige, å si at de ikke vet enda!
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Forøvrig når en går inn på Dagbladet og leser, ... så ja, de har jo fått informasjon, men ikke de ønsket. Norwegian kunne sikkert gjerne sakt at flyet går nå. Men sånn er det ikke, da er det bedre og være ærlige, å si at de ikke vet enda!

Tenkte det samme. Leser jo på smsinfo at teknikere jobber med flyet. Det må jo bety at de ikke kan si noe om når flyet er i orden og kan fly igjen. Selvfølgelig ikke morsomt for de som venter.

Ser forøvrig at det er satt opp en ankomst OSL med 787-9 kl 22 i morgen kveld. Betyr vel at ett fly skal ned og hente pax. Det er LNF som står i BKK nå.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

De forventer vel at Norwegian skal ha et langdistanse fly stående klart et sted som de kan ha klart om noe slikt skulle hende og som de kunne sende ditt hvor problemet skulle oppstå, men det er jo ikke slik det er, spesielt ikke når du ikke er med i en allianse.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

De forventer vel at Norwegian skal ha et langdistanse fly stående klart et sted som de kan ha klart om noe slikt skulle hende og som de kunne sende ditt hvor problemet skulle oppstå, men det er jo ikke slik det er, spesielt ikke når du ikke er med i en allianse.

Spesielt ikke på en utestasjon, og det er nok eksempler hos alle selskaper på folk som hatt stått igjen lenge på ymse eksotiske utestasjoner.

Dog jo større operasjonen blir og jo flere fly i flåten, jo mindre sårbare bør de jo bli, da det da blir enklere å justere og trikse litt for å få kabalen til å gå opp ved hendelser
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Spesielt ikke på en utestasjon, og det er nok eksempler hos alle selskaper på folk som hatt stått igjen lenge på ymse eksotiske utestasjoner.

Har ikke forståelse for dette når det gjelder BKK, der burde de ha sendt passasjerer med andre flyselskaper. Ikke akkurat som dette er en liten flyplass den er den 20. største i verden ref. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_busiest_airports_by_passenger_traffic
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Det er ikke bare-bare å sende 291 passasjerer BKK-Norge midt i vinterferien. Alt er fullbooket.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Det jeg lurer på er om de tilbyr gratis mat drikke ( inkl øl, vin etc ) teppe, pute.. ?? De har uansett spart mye på slippe å hente Wamos etc.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

JA Norwegian kunne nok sende pax med andre selskaber,hvilket vil sige de skal ud og købe 291 nye billetter...Idet Norwegian billetter kun kan bruges på Norwegian, og ikke på andre selskaber..
Så regn selv prisen ud....for en enkelt koster altså ikke kun 500 NOK, nok i omegnen af 7000 NOK..
Hilsen Ole
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Ser LN-LNF fortsatt står i BKK på 5 døgnet, noen som vet hva feilen er?
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Tyder på noe alvorlig da norwegian har sendt noen av sine egene teknikere fra osl ned til bkk for å fikse flyet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top