• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian legger ned Trondheim-Ålesund fra 1.feb. 2013

• Thread starter Thread starter LTH
  • Start date Start date
Re: Norwegian legger ned Trondheim-Ålesund fra 1.feb. 2013

Ikke så overraskende at Norwegian nå trekker seg ut fra ruter som ikke feeder inn til et større nettverk.

Forholdsvis tunge kutt på norsk innenriks for tiden. Ingenting vokser inn i himmelen.

Alle kollega jeg har i Ålesund kjører heller bil enn å fly til Trondheim, uansett pris. Kjøregodgjørelse osv ;-). Tar jo ikke mange timene.. En av Norges korteste 737 ruter?

Alle kollega jeg har i Ålesund kjører heller bil enn å fly til Trondheim, uansett pris. Kjøregodgjørelse osv ;-). Tar jo ikke mange timene.. En av Norges korteste 737 ruter?

Ho, langt ifra, BGO-SVG, OSL-KRS og TRF-SVG er vel endel korter...?!?

Ikke så overraskende at Norwegian nå trekker seg ut fra ruter som ikke feeder inn til et større nettverk.

Hvassa? :8: DY er da ikke noe nettverksselskap!

Også Kristiansand-Trondheim får kroken på døra samme dato. Det står i en låst artikkel på fvn.no. Der sier de blant annet at de ikke kan opprettholde ulønnsomme ruter fordi de ikke har staten i ryggen som kan pumpe inn frisk kapital.

Hvassa? :8: DY er da ikke noe nettverksselskap!

Begynner å ligne det mer og mer mener jeg. Har hatt oppimot 100 pax på avganger til CPH/ARN som skal videre ut i Europa med DY-ruter.

Jeg har trodd at denne ruten gikk BGO-TRD med mellomlanding i AES (på samme måte som SAS gjør det på enkelte avganger).
Kan se slik ut med basis i rutetidene...
Siden BGO-AES-BGO fortsetter, er min antagelse feil?
Eller setter DY opp eget fly BGO-AES-BGO fra 1. februar.

Ikke mange timene?
Via E39 ca. 5 1/2 time hvis en har flaks og slipper å vente på fergene...
Via E136/E6 ca. 7 timer.

En har jammen ikke mye å ta seg til med hvis en kjører 5-7 timer for å "tjene" på kjøregodtgjørelse :8:

Ikke mange timene?
Via E39 ca. 5 1/2 time hvis en har flaks og slipper å vente på fergene...
Via E136/E6 ca. 7 timer.

En har jammen ikke mye å ta seg til med hvis en kjører 5-7 timer for å "tjene" på kjøregodtgjørelse :8:

En god sunnmøring bruker jo ettermiddagen og fritiden sin på slikt, antar jeg? ;)

Reisetid spørs på hvor man bor i forhold til flyplassene det. De jeg jobber med bruker ca 4.5 time med bil på E39 medregnet ferger. Jeg regner i overkant av 3 timer fra jeg går ut døra hjemme til jeg er i Ålesund sentrum - når jeg tar fly. Forskjellen er for liten for de som er glad å kjøre bil, tror jeg.

Begynner å ligne det mer og mer mener jeg. Har hatt oppimot 100 pax på avganger til CPH/ARN som skal videre ut i Europa med DY-ruter.

Til et tragisk rutenettverk i Europa og liksom-Asia (Antalya osv). *A stiller nok sterkere fra CPH per i dag.

Back