Norwegian legger ned Tromsø - London

Re: Norwegian legger ned Tromsø - London

Jeg har fløyet med DY endel ganger, og bygningene som kanskje er designet for engelskmenn på.tur til Tromsø, lørdag fra London og tirsdag ettermiddag til London, og disse synes å være betraktelig "lettere" enn lørdag morgen til London og.tirsdag ettermiddag til Tromsø. Dessverre.

Jeg har fløyet med DY endel ganger, og bygningene som kanskje er designet for engelskmenn på.tur til Tromsø, lørdag fra London og tirsdag ettermiddag til London, og disse synes å være betraktelig "lettere" enn lørdag morgen til London og.tirsdag ettermiddag til Tromsø. Dessverre.

Det er som jeg var inne på i et annet innlegg her, forbløffende mange briter som kommer til Tromsø via Oslo, intetanende om at det fantes ei direkterute.

I tillegg er det sjølsagt slik at DY har flydd på en lørdag. Det er lett å forstå, en dag med lite trafikk hvor det er overskuddskapasitet i selskapet. Den lave trafikken kommer jo nødvendigvis av at lørdag ikke akkurat er en foretrukket reisedag for folk, ei heller for de som skal fra Tromsø til London.

Ser en på disse to faktorene, er det også fristende å be Norwegian å ta en bit av skylda sjøl. For mitt eget vedkommende vet jeg at jeg ville tatt denne ruta oftere i bruk om flyvningene hadde vært på torsdag eller fredag til London. Jeg tviler på at jeg er den eneste.

Så skal jeg komme første svar på dette innlegget i forkjøpet, ja jeg forstår at DY ikke nødvendigvis har kapasitet til å sette inn fly på en travlere dag, det forstår jeg, men det endrer ikke at belegget ville vært bedre dersom flyet hadde gått en eller to dager tidligere.

I tillegg er det sjølsagt slik at DY har flydd på en lørdag. Det er lett å forstå, en dag med lite trafikk hvor det er overskuddskapasitet i selskapet. Den lave trafikken kommer jo nødvendigvis av at lørdag ikke akkurat er en foretrukket reisedag for folk, ei heller for de som skal fra Tromsø til London.

Tja, jeg synes tilbudet har vært godt i forhold til når flyene går. Avgang fra Tromsø tidlig lørdag morgen, 06.30, med ankomst LGW kl. 09.10. Det gir de reisende så godt som hele lørdagen i London. Retur på tirsdag kveld, kl. 20.15, så også store deler av tirsdagen har man til disposisjon i London. Det er nå bare mitt syn på saken.

Det er som jeg var inne på i et annet innlegg her, forbløffende mange briter som kommer til Tromsø via Oslo, intetanende om at det fantes ei direkterute.

Nåvel, det er neppe å forvente at DY skulle kjøre en massiv reklamekampanje for akkurat denne ruta i Storbritannia. Ellers så har jeg sett reklame for Nord-Norge (var det Innovasjon Norge som sto fer den?) som også viste til DYs flyvning både på britisk TV og i London Tube, så akkurat mangelvare var den ikke.

Synd uansett (jeg har ikke brukt denne ruta akkurat mye, men for det har den brittiske immigrasjonspolitikken det meste av skylda)

Back