orhel
ScanFlyer Blue
Norwegian vil verken avkrefte eller bekrefte at vil kutte rutetilbud i Nord-Norge etter 1. april.
http://www.an.no/nyheter/article6397470.ece
Mrkelig PR-stunt eller et resultat av en enhetsflåte med for store fly?
Norwegian vil verken avkrefte eller bekrefte at vil kutte rutetilbud i Nord-Norge etter 1. april.
Har sjekket rute tilbudet til SAS og Widerøe fra 01 april. Der er 5 SAS avganger til Trondheim og 9 Widerøe avganger (via helgeland), og til Tromsø har SAS 5 og Widerøe har 4 avganger.
Så hvordan AN kommer frem til at rute tilbudet mellom disse tre byene blir rasert er for meg helt ubegripelig.
Vel, konkurransen blir i alle fall utradert.
http://www.an.no/nyheter/article6397470.ece
Mrkelig PR-stunt eller et resultat av en enhetsflåte med for store fly?
Tror NAX planlegger er ny base på EVE som feeder resepten av Midt- og Sør-Norge, det sattses jo på EVE fremfor TOS og BOO.
En av de merkeligste uttalelser jeg har settKan du utdype litt mer om hvorfor du mener at Evenes vil være ny base for NAX? Tenker du på pendlertrafikken som følge av QRA-etableringen, så er jo den noen år lenger fram.
Trafikkgrunnlaget for ruten er nok tilstede; det er ofte problematisk å få gode priser og av og til er det ikke plass i rushtidene. Jeg heller nok litt til materiellstørrelse som orhel er inne på, og ikke helt gode rutetider; jeg har nylig vært med i 189-setere fra Tromsø og sørover med 160 ledige seter. NAX vil nok fortsette her, men med justerte rutetider. Det får være mitt tips.
Selvfølgelig vil det fortsatt bli fly fra BOO og TOS, men at de samler trafikk fra distriktene i Nord-Norge til EVE og så feeder BGO, TRD osv.
Men dette var bare noe jeg tror, så det er opp til hver enkelt.
Å så var det da ikke snakk om resepten, men ressten
Selvfølgelig vil det fortsatt bli fly fra BOO og TOS, men at de samler trafikk fra distriktene i Nord-Norge til EVE og så feeder BGO, TRD osv.
Men dette var bare noe jeg tror, så det er opp til hver enkelt.
Å så var det da ikke snakk om resepten, men ressten
Evenes er faktisk flyplass til den mest folkerike regionen i nord. Men ettersom det er regionalflyplasser i hele regionen er det stor "lekkasje" til Bodø og delvis Tromsø.
Ja, hva mente du da? Dette er tett opp mot rosablogging.(...selv om jeg ikke mente det slik da)
Ble ikke ruta opprinnelig opprettet fordi DY fikk kontrakt med forsvaret? Kan det i såfall være fare for bortfallet av avtalen som er årsaken?
Nei, dette er en rute i konkurranse som "alltid" har vært her, men du tenker kanskje på Bardufossruta?
og tenkte at det var noen av disse avtalene som var falt bort, evt står i fare for å falle bort.Norwegian satsning i Nord-Norg er et resultat av avtaler selskapet har inngått med Helseforetakene i Norge og Forsvaret, samt suksess på eksisterende ruter.
Snodig at det ikke skal være grunnlag for minst en daglig, om ikke to. SAS klarer fire-fem, dog med hva som kanskje er mer egnet materiell enn 737-800.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.