Norwegian legger ned Ålesund - Gatwick -> Gjenåpner

Re: Norwegian legger ned AES - LGW

Melding fra moderator:

Fogderistrid har vi særdeles lav toleranse for på dette forumet. Det skyldes at de alltid ender opp i skyttergravskrig, gjerne etter to postinger. Det er ryddet i tråden og den blir stengt om striden tas opp igjen.

Jeg kjenner en person som har brukt denne noe, det var tydeligvis ikke nok ;)

Imponerende med 3 daglige fra KLM.

Last edited:

Imponerende med 3 daglige fra KLM.

Det er jeg enig med deg i. Noen som vet fyllingsgraden på disse?
KLM har vert brutale i sør- og midtnorge og lyktes med det. Blir spennende å se hva som skjer når tolltullet på OSLer over.

Kan vel heller tenkes at KL sine 3 daglige gjør det lettere å ha litt mer fleksible turer til LON enn en avgang som går 2 ganger i uken.

"It`s a bait"

Mulig det er bait, men jeg, dum som jeg er, forstår ikke hva du mener.
At, KL sine tre daglige (som ikke er 3, men to, og det til AMS), skal gjøre det lettere å ha mer fleksible turer til London, enn en avgang som går to ganger i uken. Hva mener du?
Det flys to ganger ukentlig til London fra AES. Det er med DY, ikke KL. En oppklaring hadde vært greit.

Det kalles 'connection'. ;) Hvorfor vente tre dager på neste fly når man kommer seg frem med et kjapt flybytte. (OK, jeg tok agnet)

Mulig det er bait, men jeg, dum som jeg er, forstår ikke hva du mener.
At, KL sine tre daglige (som ikke er 3, men to, og det til AMS), skal gjøre det lettere å ha mer fleksible turer til London, enn en avgang som går to ganger i uken. Hva mener du?
Det flys to ganger ukentlig til London fra AES. Det er med DY, ikke KL. En oppklaring hadde vært greit.

Refererte til kommentaren om hvor AES ligger. Den diskusjonen hører hjemme på rbnett.

Blandet KL sine avganger med TRF der der har tre daglige avganger.

Og til slutt så nevnte jeg konkurransen fra KLM som en mulig forklarende faktor.

OK?

Refererte til kommentaren om hvor AES ligger. Den diskusjonen hører hjemme på rbnett.
Hvorfor hører den hjemme der? Er ikke passasjergrunnlag en viktig faktor i diskusjonen om en rutes rett til livet? Eller er det slik at det må sees bort fra dette når det er en fra Molde som diskuterer flyplassene MOL, AES og KSU?

Blandet KL sine avganger med TRF der der har tre daglige avganger.
Ok.

Og til slutt så nevnte jeg konkurransen fra KLM som en mulig forklarende faktor.
Ja, det kom ikke akkurat klart frem til å begynne med.
Men, nei, jeg ser ikke det som en konkurrerende faktor. AMS ruta med KL er en nettverksrute.
AMS benyttes i stor grad til videre connections. DY sin LGW rute er i stor grad point to point.
En svært viktig faktor her er at reisende aksepterer en proporsjonalt lengere reisetid til flyplass i forhold til reisens lengde. Altså, om en pax skal til OSL fra Ålesund (byen altså) så vil vedkommende benytte seg av AES. Skal samme pax til LPA vil vedkommende for eksempel være villig til å benytte KSU. Dette har Avinor bekreftet i sine reisevaneundersøkelser, og det vises også gjennom faktiske bookinger.
Med andre ord. AMS ruta, med sine connections dekker mer av Møre og Romsdal enn DY sin point to point AES - LGW.

Ja, nå var det langt mer forståelig.

Slutt fra 24. oktober. Trolig oppstart igjen fra sommerprogrammet 2016. Det siste tviler jeg sterkt på. Ikke overrasket. AES ligger svært usentralt til i Møre og Romsdal.
http://www.rbnett.no/nyheter/article11249885.ece
AES–LGW ligger ute for salg hos Norwegian igjen med to ukentlige avganger. Oppstart 28. mars.

24643762470_fb8f408a7d_z.jpg

AES–LGW ligger ute for salg hos Norwegian igjen med to ukentlige avganger. Oppstart 28. mars.

24643762470_fb8f408a7d_z.jpg

Har bestilt meg biletter i mai her...
Når denne ruten begynte hadde den ankomst veldig sent i London og den fikk ett dårlig rykte. Nå forsetter de som de gjorde før pausen med gode tidspunkt på reisen med muligheter for å komme reisende fra bygdene rundt om i distriktet. Så da er det bare for oss i nordvest å reise masse til vakre London og ikke minst få fylt flyene hit til Møre med masse turister. .

Ja visst. Må ærlig innrømme at det hadde jeg liten tro på. Men da betyr det at Kjos har troa.

Last edited by a moderator:
Back