Re: Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng?
TOS-OSL/TOS-OSL hadde 920 000 passasjerer i 2011. Det er vel faktisk en forholdsvis betydelig rute, selv i europeisk sammenheng. Det sier jo lite om inntjeningen for de to selskapene, men det er nesten vanskelig å tro at ikke volumet alene skulle tilsi sunn konkurranse med (minst) to selskaper.
Det burde ikke være noe problem med en delvis innføring, så lenge man setter et konkret kriterium for å ha bonuspoeng. Årlige passasjerer burde være en grei måte å måle om en rute er stor nok. Ryddig og enkelt det, og en burde tro at ruter som OSL-TOS/BOO burde være store nok for en sunn konkurranse. De er også de rutene med størst vekst fra OSL. TOS er jo større enn London, der det er 3 aktører som alle har sin nisje.
TOS-OSL/TOS-OSL hadde 920 000 passasjerer i 2011. Det er vel faktisk en forholdsvis betydelig rute, selv i europeisk sammenheng. Det sier jo lite om inntjeningen for de to selskapene, men det er nesten vanskelig å tro at ikke volumet alene skulle tilsi sunn konkurranse med (minst) to selskaper.