• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian konkurs innen 5 år?

Re: Norwegian konkurs innen 5 år?

Jeg er mer bekymret for at SAS er borte om fem år enn at Norwegian er det.

Her er et bilde som ble tatt for noe over seks år siden fra åpningen til Norwegian på OSL

NAX.jpg

Det mest fantastiske ved det er at to selskapene er konkurs og spist av hver sin større (Braathens og KLM), SAS er vel i ferd å bli spist av Lufthansa og BA og Finnair har det vel også relativt vondt...

Det mest fantastiske ved det er at to selskapene er konkurs og spist av hver sin større (Braathens og KLM), SAS er vel i ferd å bli spist av Lufthansa og BA og Finnair har det vel også relativt vondt...

Og det lille selskapet i midten har stort sett levert røde tall siden den gang, og det spørs om det er noe særlig overskudd som presenteres for 2008.......

Dvs, eneste suksesshistorien her er LH;)

Meget bra oppsummert Someone!

SAS-elskerne slår til igjen. Dere er så eksepsjonelt forutsigbare at det er kjedelig, guttær!!! :p

Og det lille selskapet i midten har stort sett levert røde tall siden den gang, og det spørs om det er noe særlig overskudd som presenteres for 2008.......

Dvs, eneste suksesshistorien her er LH;)

Så kan vi u-utdannede gå rundt å lure på hvordan Norwegian kan skryte av at de er så bra, og har så mye penger i banken, selv om de alstå ALDRI har gått med overskudd: Kan noen komme med en enkel forklaring på det??:question:

De fyller flyene , og det syntes vel fra utsiden som en successfaktor , så får vi se/høre 20.2 (?) om banken fylles , eller tømmes

2002: -71 MNOK
2003: -59 MNOK
2004: -152 MNOK
2005: +37 MNOK
2006: -32 MNOK
2007: +113 MNOK

Forutsigbart kanskje, men at så unge folk kan prestere å ha så dårlig husk er meg ubegripelig.

Så en liten praktisk opplysning - Norwegian har greid å søle bort 110 millioner siden de startet med 737er i 2002. Hvis en sammenligner med resultatet til SAS Groups for 2008, så har DY klart å søle vekk 3,6% av det SAS Group greide å søle vekk utregnet pr. passasjer flydd. Som en ytterligere opplysning, og dette er for DYs del også inkludert de ekstra utgifter som det medfører å starte noe nytt.

Sitt ned og hold kjeft pro-SAS

Last edited:

Forutsigbart kanskje, men at så unge folk kan prestere å ha så dårlig husk er meg ubegripelig.

Så en liten praktisk opplysning - Norwegian har greid å søle bort 110 millioner siden de startet med 737er i 2002. Hvis en sammenligner med resultatet til SAS Groups for 2008, så har DY klart å søle vekk 3,6% av det SAS Group greide å søle vekk utregnet pr. passasjer flydd. Som en ytterligere opplysning, og dette er også inkludert de ekstra utgifter som det medfører å starte noe nytt.

Sitt ned og hold kjeft pro-SAS

Hehe, well put LN-KGL!! :cool::71:

Husken min er helt i orden den. Noe tallene dine også viser. Derimot virker det som enkelte eldre ikke får med seg hva jeg skriver. Totalt sett i løpet av de siste årene har DY gått med underskudd og det har de også gjort i de fleste av årene.

....og det å gjøre det bedre enn SAS er jo ikke akkurat noen stort bedrift, da det er vanskelig og gjøre det noe værre:rolleyes:

Så sitt ned og hold kjeft selv!:p

De omtrent eneste som har klart å tjene noe særlig med penger på luftfarten her i Nord de siste årene er Avinor :rolleyes:

Last edited:

hehe... Kanskje det er på tide at vi åpner opp Stein Rokkans klassiske skillelinjemodell - og legger til skillelinjen SAS-Norwegian...?

Someone skriver "i stort sett" och 4/6 år får väl ändå anses som en majoritet?

Kurt: Hur får du det till -110MNOK? Jag får det till -164 enligt siffror ovan.

Det er bare det at begrepet "stort sett" som du bruker Someone er så omtrentlig at det passer til alt, nesten politikersk, og da kan en for enkelte betrakter dette tolkes som en værhane med egentlig ikke noen egne ideer.

Uff, dette var hardt, men kanskje nødvendig :)

Kurt: Hur får du det till -110MNOK? Jag får det till -164 enligt siffror ovan.

Sorry Savipix, feiltasting fra min side på kalkulatoren :cry:

Da skulle søleprosenten blir 5,3

Hva med litt mer respekt for de som jobber og sliter i disse selskapene ? , ikke bare nyte, kommentere og slenge med leppene fra utsiden ?

Hva med litt mer respekt for de som jobber og sliter i disse selskapene ? , ikke bare nyte, kommentere og slenge med leppene fra utsiden ?

Nå er vel dette mer kritikk av ledelsen i selskapene og ikke nødvendigvis de ansatte........og på bakgrunn av det så mener jeg man kan slenge litt med leppa

Back