Norwegian klare for Rygge

Hyggelig for Rygge, og egentlig det eneste som 'made sense'. Saa faar vi se om de klarer aa bygge opp belegg og inntekter tilfredstillende. Rygge-Bergen har jeg null tro paa .. ingen klarte aa faa Torp-Bergen til aa gaa med saa store maskiner, saa jeg mistenker at den forsvinner fort. Ruter som Rygge-Middelhavet og Warsawa tror jeg har bedre forutsetninger.

Time will show ...
 
Originally posted by LN-MOW

Hyggelig for Rygge, og egentlig det eneste som 'made sense'. Saa faar vi se om de klarer aa bygge opp belegg og inntekter tilfredstillende. Rygge-Bergen har jeg null tro paa .. ingen klarte aa faa Torp-Bergen til aa gaa med saa store maskiner, saa jeg mistenker at den forsvinner fort. Ruter som Rygge-Middelhavet og Warsawa tror jeg har bedre forutsetninger.

Time will show ...

Meget gode nyheter for Rygge!

Helt enig. Har heller ikke tro på at BGO blir noe super destinasjon. I tillegg til nevnte charter destinasjoner, hadde det kanskje ikke vært dumt med en rute til HEL med connection til AYs østen flygninger.
 
Gratulerer til Rygge og gratulerer til Norwegian som satser!!!
 
Ja det blir spennende dette :-p
Mistenker nok at det blir å "konkurrere" mot seg selv (og WF TRFBGO), men heller ikke jeg tror den ruten vil gå i det lange løp...
Uansett hyggelig for Rygge dette!!

Egil
 
JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dette var det jeg ventet på å høre!!!:colgate: :colgate:
 
Hyggelig med et svar, men jeg må innrømme at jeg hadde håpet på easyjet. Norwegian er for så vidt heller ikke å forakte. :)
 
Ønsker Norwegian lykke til...

Som en som jobber på Torp ser jeg på dette som positivt, både for Rygge og for Torp.
 
Det blir spennnende å se konkret hvilke destinasjoner det blir. Bergen, tror jeg som de fleste ikke blir noen suksess hvis den kommer. Coast Air burde heller satse på noen slikt. Jeg ville heller tro en rute nordover ville være mer interessant. Uansett, dette blir spennende, jeg håper Norwegian lykkes.
 
Hvilke destinasjoner tør vi tippe på?

WAW og CPH er vel hete kandidater, kanskje også STN selv om det begynenr bli mange flygninger mellom Oslo og "Oslo" og London, ihvertfall vil også DY skal begynne fly "Oslo2" - STN
 
Norwegian har mulighet til å ta et stort marked her. Tør man satse, får man ofte mye igjen for det! Det ser ut til at det blir et konsept med ganske få avganger, og mange ruter. For eksempel to-tre avganger daglig til BGO (og TRD på sikt) og fra en til tre ukentlige på destinasjoner som London, Paris, Praha, Alicate-Murcia/Alicante, Malaga, Gran Canaria, Berlin, Riga og Warszawa. Jeg tror hovedvekten vil ligge på Syden-destinasjoner først.
 
Mitt tips for destinasjoner som avsløres på pressekonferansen etterpå er;

- Bergen

- London
- Malaga
- Alicante/Murcia
- Nice
- Riga
- Tallinn
- Praha
- Dubrovnik
- Warszawa
- København
- Paris
- Pisa (eller Roma)

:cool:

Let the booking begin!
 
Meget gledelige nyheter dette:D Men er det snakk om en reell base på RSL der både fly og besetninger skal ha base? Står ingenting om det iallefall.
 
Har mistanke om at det stort sett blir 1, 2 og 3 ukentlige avganger på utenlandsdestinasjonene fra RYG


Originally posted by BU662

Apropros Sterling.
Vet noen om den formelle sammenarbeid mellom Norwegian og Sterling eksisterer forsatt? Det kan virke litt at den gamle brudepaar er pa skilmisse...

De driver fortsatt med code-share på OSL-CPH. DY har majoriteten av rutene og vil anta fordelingen er ca 60-40 i Norwegians favør. Personlig håper jeg denne avtalen går ut for da blir det mindre å passe på når man bestiller OSL-CPH hos DY. Pga Sterling sine dårlige bagasjeregler og blodpris for overvekt er det totalt uaktuelt å ta dem, itillegg har jeg personlig svært lav tillitt til dem.

Eneste negative med DY er at de fortsatt ikke har mulighter for setereservasjon mellom OSL og CPH uten at jeg vet hvorfor da de stort sett har det ellers.


Ellers vil jeg ikke klage om det bli mer konkuranse mellom OSL og CPH, tror både DY og SK tjener bra på den ruten. F.eks neste torsdag var minste pris med SK 1000kr og det var 6:15 avgangen og det var kun 4 avganger det fortsatt var ledige billetter i økonomi og billigste DY var vel 500kr, og på ettermiddagsavgangen måtte man opp i over 1000
 
Jeg vil ikke fly derfra som Crew. Har jeg OSL base så har jeg OSL base. De får finne noen andre ;)
 
Originally posted by Someone

Eneste negative med DY er at de fortsatt ikke har mulighter for setereservasjon mellom OSL og CPH uten at jeg vet hvorfor da de stort sett har det ellers.

nå skulle vel seating allerede vert innført på innland og skandinavia, men vet ikke hvorfor er utsatt. Tror det blir innført nå på høst/vinter programmet. Mange kunder spør meg om dette. Spesiellt forretningsreisende ønsker fastplass.

Gratulerer med nye ruter Norwegian :D
 
Og så var VG på banen.... BOMBE! Men denne gang en uten å blåse ting opp slik som med "nødlandinger der passasjerene frykter for livvet sitt" :colgate:
 
Originally posted by MountainDew

Originally posted by Someone

Eneste negative med DY er at de fortsatt ikke har mulighter for setereservasjon mellom OSL og CPH uten at jeg vet hvorfor da de stort sett har det ellers.

nå skulle vel seating allerede vert innført på innland og skandinavia, men vet ikke hvorfor er utsatt. Tror det blir innført nå på høst/vinter programmet. Mange kunder spør meg om dette. Spesiellt forretningsreisende ønsker fastplass.

Gratulerer med nye ruter Norwegian :D

De har det på innenlands og enkelte utenlandsruter, men ikke OSL-CPH. Men betyr det at det er free-seating eller blir jeg plassert når jeg sjekker inn?

Litt rart er det at DY har seating på WAW-CPH, men ikke på OSL-CPH
 
Back
Top