Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Jeg flydde med -NIG i går, og da fungerte det kjempebra! Riktignok bare BGO-OSL.. Det fungerer best helt foran evnt. helt bak!
Det er ikke sannsynlig at hvor du sitter på flyet har noe å si.
Best bakerst i flyet. Overflødige signaler samler seg i galley bak. Det er derfor crewet alltid setter seg bak etter serveringen.![]()
Det er ikke sannsynlig at hvor du sitter på flyet har noe å si. Du har ikke direkte kontakt med satelittene, men bruker et trådløst nett ombord i flyet. Dette har god dekning i hele flyet, men er avhengig av kapasitet på satelittforbindelsen. Den kan variere.
Flyet har en antenne som er montert på toppen av skroget, og er svært synlig. Dette har direkte kontakt med satelittene, som sender signalene ned til bakken.
Flyet har 2 bokser som tar imot (og sender ut) WiFi-signaler. Disse boksene er lokalisert fremme og bak. Jo nærmere du sitter en slik boks, jo sterkere blir signalet, og jo raskere får man overført data. Dette kan du prøve hjemme også. Går mobilen din raskere når du har tre streker, kontra en?![]()
Seven months ago Norwegian Air Shuttle expressed eagerness for the delivery of its 2016 round of Boeing 787 Dreamliner aircraft to help grow longhaul operations and to extend one if its key marketing points – inflight connectivity – to travelers who arguably need it the most, those on the company’s longest flights.
Speaking at that time Norwegian CCO Thomas Ramdahl told RGN that, “On the –9 we will have [connectivity] and then we will retrofit on the –8.” With the first of the –9s rolling off the assembly line earlier this month there was a conspicuous absence of the radome for wifi connectivity. So, what gives?
In a recent statement to RGN, the company confirmed that this first –9 will not have connectivity (no surprise) but also that none of the 2016 deliveries will have the kit installed. This is a material change of course from previously announced plans. The explanation offered for no connectivity is sufficiently vague as to open up many other questions about the plans.
Dårlig at ikke Wifi kan monteres direkte på fabrikk. Det er jo ikke noe som blir prioritert seinere. Monteres ikke før første sjekk hos Lufthansa i Budapest.
Dårlig at ikke Wifi kan monteres direkte på fabrikk. Det er jo ikke noe som blir prioritert seinere. Monteres ikke før første sjekk hos Lufthansa i Budapest.
Det stemmer jo ikke. Nye fly (NG) har hatt sitt eget program for WiFi-installasjon de siste årene, utenom programmet for vintersjekker.Dårlig at ikke Wifi kan monteres direkte på fabrikk. Det er jo ikke noe som blir prioritert seinere. Monteres ikke før første sjekk hos Lufthansa i Budapest.
Vet ikke med MAX, men NG har sin første C-sjekk etter 24 måneder.Sånn cirka, hvor lang tid tar det før første sjekk blir utført?
‘Kan’ er nok ikke ordet her. Hvis jeg husker riktig, så var ikke systemet sertifisert for MAX da DY begynte å ta levering. I tillegg bruker DY en leverandør som Boeing ikke støtter.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.