Norwegian inn i en allianse?

Re: Vil Norwegian kunne tjene på en allianse?

Flyr ikke du mye KRS-OSL? Her tror jeg mange av DY sine kjernekunder velger buss. Det går vel ca 600 000 seter i året mellom Kristuansand og Oslo på e-18. Dessuten har SAS vel et bedre tilbud i avganger?
Det stemmer. Godt mulig mange tar buss, men flyet koster ofte 299,-.

Det er flere sas ruter men hva jeg tar DY 17:10 eller SK 18:00 burde vel ha bortimot likt belegg når DY ofte er billigere.. Unntaket er når SK kjører kampanjer 6 mnd fremover da DY ikke pleier å selge så langt fremover. Det er jo forøvrig en beleilig unnskyldning for meg :-)

I august hadde DY 40% av setene mellom OSL og KRS (20 776 seter) og SK hadde 60% (31 656 seter). Det gjennomsnittlige antall seter om bord hos DY var 160, mens hos SK var det 147.

Nei, det er innsideinformasjon som jeg ikke har. Det var 57 506 innenlandspassasjerer i august på KRS. Da er det bare å finne ut kapasiteten til de øvrige seks innenlandsdestinasjoner ved å benytte en kombinasjon av avinor.no og data.flight24.com for finne det. Ut fra total kapasitet og innenlandspassasjerer vil du finne en gjennomsnittlig kabinfaktor for KRS. Jeg vil si det er fin oppgave for weekenden.

Den jobben står jeg nok over dessverre. Har smekk full inbox etter ferie og tur på messe så har ikke problemer med å få tiden til å gå..

CNN Money skriver at partneravtaler med lavprisselskaper som Ryanair og EasyJet kan legge grunnlaget for en allianse som kan utfordre mer etablerte globale aktører.

– Fremtidig lavkostallianse

Forhandlingene med Ryanair er bare begynnelsen sier Kjos, som også forteller at de gjerne vil ha med seg EasyJet også.

– I fremtiden kan det bli en lavkostallianse, sier Kjos, og tegner et bilde av hvor han vil:

– Ryanair, EasyJet eller Wiss Air flyr til en masse byer vi ikke engang kan stave navnet på, fleiper Kjos, med henvisning til et utstrakte rutenettet disse selskapene har til mindre europeiske byer.

CNN Money skriver at Norwegian bare forhandler med europeiske lavprisselskaper for øyeblikket, og ikke med amerikanske lavprisselskaper som Spirit Airlines eller Frontier Airlines.

http://www.dn.no/nyheter/2017/02/02...sse-steder-vi-ikke-engang-kan-stave-navnet-pa

Back