Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Britisk registrering er meget akseptabel i forhold til en Irsk søppelregistrering :up:

Kan du utbrodere dette? Hva er implikasjonene av en britisk kontra en irsk registrering?

Dette synes jeg IKKE er nogen god nyhed idet at dette fjerner en MASSE penge fra Norske drifttilladelser.

Dette synes jeg IKKE er nogen god nyhed idet at dette fjerner en MASSE penge fra Norske drifttilladelser.

Hva mener du?
Om du tenker du på at det å flagge ut flåten er dumt med tanke på norske arbeidsplasser osv., så tror jeg du kom litt for seint til den diskusjonen, den er allerede tatt her på forumet og den debatten er slutt - finito.

Da er det bare å nyte de siste øyeblikkene med DY som flightnummer utifra basene LGW, HEL og de i Spania, fra søndag av blir det D8. Selve nummere er dog de samme, bare IATA koden som endres. Ser også at Avinor nå også skriver norwegian air international på D8. Første flight under D8 blir D85864 HEL-BCN 06:00 lokal tid.

For Trondheim Lufthavn Værnes sin del så er det bare flyet fra Barcelona som flyves av IBK, alle andre av Norwegians flyruter er operert av basefly...

Iflg boken til Kjos så flytter de deler av sine leasede fly over til sitt engelske datter selskap og kommer til
å søke tillatelse i USA også derifra. På den måten faller anklager om sosial dumping og bekvemmelighetsflagg på
sin egen urimelighet (både selskap, basen og crew i samme land).

W

Last edited:
Back