At Norwegian hakker på SAS fordi de blir beskyldt for noe er så lavmål av Norwegian sin pressetalskvinne at jeg får en flau sak i munnen.
Hu vet ingenting om hvordan jeg, og mine kolleger opptrer eller er opplært. Hu vet ingenting om hvordan jeg vil agere i en nødsituation.
Dette burde hu holde seg for god til, og SAS burde latt helt være å kommentere. Dette blir bare for dumt.
Nåja jeg vet ikke. Siden jeg har en rullestolbruker i min nærmeste familie vet jeg hvor tungt/slitsomt/tidkrevende det er å forflytte vedkommende fra et sted til et annet.
Selv med gode tekniske hjelpemidler er det tidkrevende. Jeg vet ikke helt hvordan du mener du og kollegene dine skal kunne klare dette i et fly med liten tid og kanskje panikk i kabinen, når det også er 150 andre som trenger assistanse.
Men mulig dere er overmennesker.
Norwegian krever at rullestolbrukere har med seg ledsager på turen. Handikapforbundet reagerer med å boikotte flyselskapet.
Boikottaksjonen av Norwegian har gitt resultater. Flyselskapet kan ikke pålegge passasjerer å ta med assistent bare fordi de sitter i rullestol, sier Luftfartstilsynet.
Ville jo også ha vært kjempeflott om denne personen har klart å velte seg ut i midtgangen slik at ingen andre kommer seg ut også.
Ja, SAS tar ansvar for PRM`s. Norwegian tar ansvar for alle andre!
Lol!!!!En rettssak om dette hadde til og med Per Danielsen vunnet .....
Ikke nødvendig å argumentere. Han vil tydeligvis ikke forstå ikke hva regelverket om PRM går ut på.
En rettssak om dette hadde til og med Per Danielsen vunnet .....
En rettssak om dette hadde til og med Per Danielsen vunnet .....
Kjelkehockeyspiller Stig Tore Svee har igjen blitt nektet å reise uten ledsager av Norwegian fordi han ikke kan gå.
- Jeg skal til København om to uker, og da ringte jeg reiseagenten for kjelkehockeylandslaget og ville bestille billett, forteller Svee.
Da ringte reisekonsulent Lise Jacobsen til Norwegian for å betille billett samtidig fortalte hun at han sitter i rullestol og er lam i bena.
Ifølge Jacobsen var svaret fra Norwegian sitt kundesenter klart og tydelig.
- Da var det ikke aktuelt at han fikk reise alene uten ledsager, sier hun til VG Nett.
Så var det enda en som ikke fikk reise med Norwegian igjen:
Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10076919
Og i beste tabloide stil unnlater du å nevne at Norwegian innrømmer at denne avgjørelsen var feil og at han er velkommen ombord.
Stig Tore Svee blir veldig overrasket når VG Nett ringer og forteller ham svaret fra Norwegian.
- Det er overraskende, men veldig gledelig. Samtidig er det ille at man skal måtte gå til pressen for få dette i orden
Da VG Nett tok kontakt med Norwegian var svaret et helt annet.
- Han er kjelkehockeyspiller? Ja, selvfølgelig skal han få lov til å reise med oss, sier kommunikasjonsrådgiver hos Norwegian, Åsa Larsson etter at VG Nett beskriver Svees fysiske kapasitet.
- Klarer man å ta seg til nødutgang på egenhånd så er det ikke noe problem, og det er tydelig at han greier det. Dette har ikke blitt håndtert korrekt fra vår side, sier hun.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.