Norwegian diskriminerer

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Vel - Skånviks første ord i den forbindelse var 'jeg vet ikke' på et spørsmål fra NRK, så i utgangspunktet var det nok bare undring. Men hun kunne jo etterhvert prøvd å tilegne seg litt kunnskap om saken siden den vokste. Flyselskaper verden over har tross alt fraktet bevegelseshemmede passasjerer så lenge man har hatt passasjerfly, så dette er jo ikke noe nytt fenomen. Og dette må DY lære seg før de begynner å fly IC. Ta den der på JFK, så er DOT ute med bøteblokken rimelig kjapt ...

At Norwegian hakker på SAS fordi de blir beskyldt for noe er så lavmål av Norwegian sin pressetalskvinne at jeg får en flau sak i munnen.
Hu vet ingenting om hvordan jeg, og mine kolleger opptrer eller er opplært. Hu vet ingenting om hvordan jeg vil agere i en nødsituation.
Dette burde hu holde seg for god til, og SAS burde latt helt være å kommentere. Dette blir bare for dumt.

Nåja jeg vet ikke. Siden jeg har en rullestolbruker i min nærmeste familie vet jeg hvor tungt/slitsomt/tidkrevende det er å forflytte vedkommende fra et sted til et annet.
Selv med gode tekniske hjelpemidler er det tidkrevende. Jeg vet ikke helt hvordan du mener du og kollegene dine skal kunne klare dette i et fly med liten tid og kanskje panikk i kabinen, når det også er 150 andre som trenger assistanse.
Men mulig dere er overmennesker.

Nåja jeg vet ikke. Siden jeg har en rullestolbruker i min nærmeste familie vet jeg hvor tungt/slitsomt/tidkrevende det er å forflytte vedkommende fra et sted til et annet.
Selv med gode tekniske hjelpemidler er det tidkrevende. Jeg vet ikke helt hvordan du mener du og kollegene dine skal kunne klare dette i et fly med liten tid og kanskje panikk i kabinen, når det også er 150 andre som trenger assistanse.
Men mulig dere er overmennesker.

Jeg kan si det slik, at dersom det brenner under føttene på deg. Så er det ikke så viktig hvordan du kommer deg ut. Men at du kommer deg ut.
Jeg vet hvor tungt/slitsomt/tidkrevende etc det er å flytte en som er bevegelseshemmet. Gjort det mange ganger. Men det er ganske utrolig hvilket adrenalinkick man får når noe skjer, å hva man faktisk får til.
I en eventuell evakueringssituation ville jeg ikke hentet en bærestol, for så å trille en person ut. Da tar man tak i armene å får bært/geleidet eller i værste fall dratt personen til døren, å så ut.
Av 150 pax er det maks 3 som eventuelt trenger hjelp, i tillegg er det da 147 potensielle hjelpere. Tar man bort litt over halvpaerten som blir handlingslammet blir det fortsatt mange igjen som hjelper til.
Dette er noe man ser og har sett ved flere flyulykker, folk hjelper hverandre.
Ja, det er i utganspunket kabinpersonalet som skal hjelpe folk ut, men gudene skal vite at man får hjelp. Av mange.
Det ser man også når det er folk som lager bråk, alltid hjelp tilgjengelig.

Medlemmer i NHF (norges handicap forbund) får også tilsendt mail fra forbundet der de ber deres medlemmer boikotte DY.

Jeg velger å holde meg nøytral i denne diskusjonen da jeg jobber i et omsorgsyrke.

Ville jo også ha vært kjempeflott om denne personen har klart å velte seg ut i midtgangen slik at ingen andre kommer seg ut også.

Ja, SAS tar ansvar for PRM`s. Norwegian tar ansvar for alle andre!

Må bare spørre om mennesker som skriver noe slik, også kan være handicapped - ja da mener jeg handicapped i hodet!?!
Hadde aldri trodd at man skulle kunne skrive noe så teit, fra voksne mennesker som har lært å skrive og ellers ikke må gjennom en test for å se om de er friske nok i hodet for å få lov til å fly med, f.eks Norwegian...!
I grunn kunne eg argumentert en slikt uttalelse både gul og blå, men skjønner at det ikke vil nå fram...!

H

Ikke nødvendig å argumentere. Han vil tydeligvis ikke forstå ikke hva regelverket om PRM går ut på.

En rettssak om dette hadde til og med Per Danielsen vunnet .....

Ikke nødvendig å argumentere. Han vil tydeligvis ikke forstå ikke hva regelverket om PRM går ut på.

En rettssak om dette hadde til og med Per Danielsen vunnet .....

Hva jeg liker så godt med deg Andreas, du trenger jaggu meg ikke mange ord på å nå poenget:-) Fantastisk... :-)

H

Så var det enda en som ikke fikk reise med Norwegian igjen:

Kjelkehockeyspiller Stig Tore Svee har igjen blitt nektet å reise uten ledsager av Norwegian fordi han ikke kan gå.

- Jeg skal til København om to uker, og da ringte jeg reiseagenten for kjelkehockeylandslaget og ville bestille billett, forteller Svee.
Da ringte reisekonsulent Lise Jacobsen til Norwegian for å betille billett samtidig fortalte hun at han sitter i rullestol og er lam i bena.

Ifølge Jacobsen var svaret fra Norwegian sitt kundesenter klart og tydelig.

- Da var det ikke aktuelt at han fikk reise alene uten ledsager, sier hun til VG Nett.

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10076919

Og i beste tabloide stil unnlater du å nevne at Norwegian innrømmer at denne avgjørelsen var feil og at han er velkommen ombord.

Etter at "Verdens gang hjelper deg" har tatt saken
Stig Tore Svee blir veldig overrasket når VG Nett ringer og forteller ham svaret fra Norwegian.

- Det er overraskende, men veldig gledelig. Samtidig er det ille at man skal måtte gå til pressen for få dette i orden

Men hvor mange ganger skal folk i rullestol oppleve å bli nekta før ting blir rettet opp?
Kan vel knapt kalles god kundebehandling.

Legg merke til hva Norwegian svarte da VG ringte.
Da VG Nett tok kontakt med Norwegian var svaret et helt annet.

- Han er kjelkehockeyspiller? Ja, selvfølgelig skal han få lov til å reise med oss, sier kommunikasjonsrådgiver hos Norwegian, Åsa Larsson etter at VG Nett beskriver Svees fysiske kapasitet.

- Klarer man å ta seg til nødutgang på egenhånd så er det ikke noe problem, og det er tydelig at han greier det. Dette har ikke blitt håndtert korrekt fra vår side, sier hun.

Last edited:
Back