Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Polakker med alt for mye bagasje og innhold. Finner aldri en liten bag under 15kilo. Jeg hadde ikke fått så mye oppi en liten bag om jeg hadde prøvd en gang.

Hehe ... poakkene er amatoerer i forhold til nigerianerene .. proev aa last en flight til Lagos .. DA skal du faa sett bagasje ..... :p
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Polakker med alt for mye bagasje og innhold. Finner aldri en liten bag under 15kilo. Jeg hadde ikke fått så mye oppi en liten bag om jeg hadde prøvd en gang.

Ihvertfall to ganger i uka er ikke sa mykkje :) Hos DY kan man ta til 15 kg handbagasje og 2 * 20 kg kolli for nesten ingenting, det er greit, men det er kun norske selskapets politik:)
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Selv lurer jeg på nårtid Krakow vil gå av moten for norske langweekendturister. Allerede nå er byen pakket med turister på sommertid, også utagerende drankere fra England. Så Aftenposten nylig promoterte bydelen Kazimierz og utelivet der. Det har så langt vært en fredet plett for de som vil unngå mainstreamturister fra billigselskapene, men åpenbart ikke lenger...
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Stadig mer å gjøre på SVG. Ser ikke frem til Krakow. Kan tenke meg den blir lik WAW. :cry:

Jeg tror ikke den blir helt lik WAW da KRK er en turistdestinasjon, Polens foreløpig eneste skikkelige helgeby, og er veldig populær for norske turister og studenter. Tviler på at det vil komme samme mengde polsk arbeidskraft på denne ruten.
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Nja, min erfaring fra en t/r- reise i fjor sommer var at minst 75 % av passasjerene var polske arbeiderepå vei til eller fra jobb i Norge. Dog synes jeg ikke Krakow var så voldsomt preget av turistene heller. Men jeg så kanskje ikke godt nok...:D
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Nja, min erfaring fra en t/r- reise i fjor sommer var at minst 75 % av passasjerene var polske arbeiderepå vei til eller fra jobb i Norge. Dog synes jeg ikke Krakow var så voldsomt preget av turistene heller. Men jeg så kanskje ikke godt nok...:D

Det er sikkert riktig - men min erfaring med DY-fly til KRK er at de har mange flere turister og nordmenn enn WAW-flyene. Dessuten virker det som om ruten i hovedsak er satt opp med den hensikt å fly turister, men regner med at polske arbeidere og familier vil spe på godt også :)
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Selvfølgelig er det ypperlig med en konkurrent, men hadde håpet og trodd på en litt mer offensiv satsing. Et for tynt rutetilbud var nok det som felte Norwegian sist de forsøkte mellom Midt- og Nord-Norge.

Dessuten er det for forretningsfolk meget stor forskjell på 1-2 daglige avganger TOS-BOO-TRD mot Norwegians start mellom TRD-OSL på 4-5 daglige.

Men selv om jeg ser ting jeg håpet skulle bli annerledes, er det fortsatt en lykke at man nå får enda større konkurranse innenriks i Norge. :nor

Man kan ikke sammenligne den gang og nå. Da fløy DY tre ukentlige rundturer mellom TOS og TRD med avgang på formiddagen. Nå blir det i tillegg via BOO daglig slik at paxgrunnlaget blir enda større. Belegget var bra den gang også men årsaken til nedleggelsen var at man hadde få fly og man så bedre inntjeningsmuligheter på å utnytte flyet andre steder. Nå blir det spennende og se rutetabellen. :D
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Det er sikkert riktig - men min erfaring med DY-fly til KRK er at de har mange flere turister og nordmenn enn WAW-flyene. Dessuten virker det som om ruten i hovedsak er satt opp med den hensikt å fly turister, men regner med at polske arbeidere og familier vil spe på godt også :)

Jo, mest av Polakker i Rogaland arbeider ved havet (havner, fiskerier, verfter, oljeplatform osv), og de kommer oftest fra Pomeranien (region med Szczecin, Gdańsk, også Bydgoszcz). I Sydpolen Skandinavia er ikke sa populaer som arbeidsplats.
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Man kan ikke sammenligne den gang og nå. Da fløy DY tre ukentlige rundturer mellom TOS og TRD med avgang på formiddagen. Nå blir det i tillegg via BOO daglig slik at paxgrunnlaget blir enda større. Belegget var bra den gang også men årsaken til nedleggelsen var at man hadde få fly og man så bedre inntjeningsmuligheter på å utnytte flyet andre steder. Nå blir det spennende og se rutetabellen. :D

Jeg mener du har delvis rett. Nei, man kan ikke sammenligne Norwegian da og Norwegian nå. Men man kan sammenligne hvor attraktiv flytilbudet fremstår idag og den gang. I en slik sammenligning kan det være nyttig å dele mellom fritidsreisende og forretningsreisende.

Fra et forretningsståsted mener jeg verken Norwegians gamle TOS-TRD eller Norwegians nye TOS-BOO-TRD er noe særlig attraktiv, og ihvertfall bare den ene veien. En kveldsavgang er rett og slett ikke nok, ihvertfall ikke når SAS har en slik frekvens som de har.

For fritidsreisende derimot, er tilbudet ikke så værst. Man er jo da mindre opptatt av når flyet går og frekvensen. Jeg kommer f.eks til å være på denne kvelsavgangen flere ganger. Men det er ikke meg, den fritidsreisende, Norwegian virkelig tjener på.
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Hvor står det at det skal være en kveldsavgang? Det er et rykte som er satt ut her inne. Det vi har hørt internt er avgang fra TRD på morgenen. Så får vi se hva som skjer. Enig med deg at i utgangspunktet så er en rundtur for dårlig for forretningsfolket. Man trenger en morgen og ettermiddags/kvelds frekvens. På en morgenavgang vil en dog miste endel fritidsreisende vil jeg tro. Det er ikke så attraktivt med avgang kl 0630 eller kl 0700 på morgenen for de. Og kun en kveldsavgang er heller ikke særlig attraktivt for forretningsreisende.
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Hvor står det at det skal være en kveldsavgang? Det er et rykte som er satt ut her inne. Det vi har hørt internt er avgang fra TRD på morgenen. Så får vi se hva som skjer. Enig med deg at i utgangspunktet så er en rundtur for dårlig for forretningsfolket. Man trenger en morgen og ettermiddags/kvelds frekvens. På en morgenavgang vil en dog miste endel fritidsreisende vil jeg tro. Det er ikke så attraktivt med avgang kl 0630 eller kl 0700 på morgenen for de. Og kun en kveldsavgang er heller ikke særlig attraktivt for forretningsreisende.

Den eneste kveldsavgangen jeg har ment, er den som allerede er annonsert av Norwegian. Siden det foreløpig kun er et rykte at Norwegian forsterker ruten med ytterligere en avgang ved en senere anledning, så jeg bort fra en slik mulighet.

Ellers virker vi i hovedsak enig.
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Hvor står det at det skal være en kveldsavgang? Det er et rykte som er satt ut her inne. Det vi har hørt internt er avgang fra TRD på morgenen. Så får vi se hva som skjer. Enig med deg at i utgangspunktet så er en rundtur for dårlig for forretningsfolket. Man trenger en morgen og ettermiddags/kvelds frekvens. På en morgenavgang vil en dog miste endel fritidsreisende vil jeg tro. Det er ikke så attraktivt med avgang kl 0630 eller kl 0700 på morgenen for de. Og kun en kveldsavgang er heller ikke særlig attraktivt for forretningsreisende.

Se min post lengre oppe, og i tillegg står det på DY's hjemmesider.....:

http://www.norwegian.no/sw31603.asp

Edit , sukram beat me to it.....:cry:
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Flott, da håper vi at morgenavgangen kommer når sommeren er over:D Dette blir DY's første rute med transitstop. Håper også at transitstop kan innføres på TRD-BGO-SVG.:D
 
Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Flott, da håper vi at morgenavgangen kommer når sommeren er over:D Dette blir DY's første rute med transitstop. Håper også at transitstop kan innføres på TRD-BGO-SVG.:D

Eller TRD-OSL-KRS. Husker jeg riktig da jeg som liten gutt resiende fra Trondheim til FBU med BU nesten alltid fikk høre at maskinen skulle videre til KRS?
 
Back
Top