Norwegian åpner København-Frankfurt

Re: Norwegian åpner København-Frankfurt

DY har väldigt dyra priser nu på CPH-FRA tycker jag.
Jag provbokade nyss en weekend CPH-FRA-CPH Fredag 02 dec-söndag 02 dec och DY tar 6588 SEK, sedan tillkommer kreditkortavgift.

SAS/Lufthansa tar bara 1250 SEK ToR och då kan jag välja på 5 avgångar på fredagen 02 dec & 8 avgångar på söndag 04 dec.
 
Re: Norwegian åpner København-Frankfurt

Norwegian selv uttaler at de ikke kommer til åpne CPH-FRA men åpner CPH-BER istedenfor.

Kilde:
http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=53272

Ikke overraskende at efterspørgslen til FRA ikke var så stor uden interline-aftaler osv. Det måtte jo komme - men overraskende at de lukkede den så hurtigt.

Er CPH-BER ikke en mindst lige så svær rute at komme ind på? Priserne er allerede helt i bund og både SK, AB og EZ flyver allerede et hav af afgange... P.t. er der 50 ugentlige afgange at vælge imellem - og dertil kommer så DY's 4... De får ikke solgt mange flex billetter på den rute.
 
Re: Norwegian åpner København-Frankfurt

Mistenker at DY har fått behov for maskinen et annet sted i nettverket - CPH-FRA skulle vært fløyet Dx6 i ettermiddagsrushet, mens CPH-BER bare skal flys sen kveld fire dager i uka...
 
Re: Norwegian åpner København-Frankfurt

Linjen måste ha haft mycket dåliga bokningssiffror eftersom den läggs ner redan nu.
 
Re: Norwegian åpner København-Frankfurt

Ser det, bare rart den fortsatt ligger til salg, DY pleier være flinke med nettet, men her ser det ut som om det har gluppet litt, vel, vel

Norwegian har gjort det samme tidligere på ruter som ble lansert, men aldri startet opp. Før de fikk ruten ut av systemet satte de opp prisene slik at svært få ville bestille.
 
Re: Norwegian åpner København-Frankfurt

Det tar noen dager for å få oppdatert reservasjonssystemene (gamle slitne mainframes i 'bånn'), og vanlig taktikk er å stenge alle bookingklasser for salg. Mulig det er noen begrensninger i prisingssystemet til DY ...
 
Re: Norwegian åpner København-Frankfurt

Det tar noen dager for å få oppdatert reservasjonssystemene (gamle slitne mainframes i 'bånn'), og vanlig taktikk er å stenge alle bookingklasser for salg. Mulig det er noen begrensninger i prisingssystemet til DY ...

hmm, trodde DY hadde litt nyere bookingsystem siden selskapet ikke er sååå gammelt. IT sjefen i DY har jo gått ut og sitert Kjos på at DY er et IT-selskap med vinger.
 
Re: Norwegian åpner København-Frankfurt

De fleste selskaper har fancy interfaces over slitne, gamle mainframes. Men både SAS og DY skal over på Altea, som er nok et fancy lag over en sliten gammel mainframe ...
 
Back
Top