Norwegian Airways face-raper hele Norge

Trdfly

Moderator
Medlem
I går ble en facebook-side med navn Norwegian Airways opprettet, og det eneste de har gjort er å legge til et profilbilde med logo og et framsidebilde med noen crew fra virkelige NAX.

De har nemlig startet en konkurranse ... som flere tusen har gått rett på. Norwegian hadde nok ALDRI gitt bort billetter til sin konkurrent, i dette tilfellet Singapore Airlines...
Nå har 20 personer sjansen til å vinne 2x flybilletter til hvilken som helst destinasjon med første klasse!

For å bli med i konkurransen må du:
1: Like bildet
2. Tagge personen du vil ha med deg
3. Dele bildet

Vi vil kåre de 20 vinnerene neste tirsdag!

Lykke til!
12249837_504788906365974_5675478558853147828_n.png
https://www.facebook.com/5047841963...4784196366445/504788906365974/?type=3&fref=nf

I går ble en facebook-side med navn Norwegian Airways opprettet, og det eneste de har gjort er å legge til et profilbilde med logo og et framsidebilde med noen crew fra virkelige NAX.

De har nemlig startet en konkurranse ... som flere tusen har gått rett på. Norwegian hadde nok ALDRI gitt bort billetter til sin konkurrent, i dette tilfellet Singapore Airlines...

Ser at en venninne faktisk har likt den meldinga, men hva er egentlig hensikten fra disse folkene? Skaffe seg masse navn med tilhørende kontaktinfo på Facebook som de kan forsøke å bruke til noe tvilsomt?

Jeg må si det er betenkelig at personer jeg vil karakterisere som svært oppegående sånn ellers, biter på dette tullet her og deler det velvillig på Facebook!? :drunk:

Har trykket report for lenge siden, men jeg ville ikke regnet med stort fra support hos Facebook. Prøvde engang å rapportere om en phishing-side via mail:

Meg 1: Mottok en mail om en phishing-side som dere sikkert ønsker å få stoppet....
Support 1: Nå skal kontoen din fungere igjen.
Meg 2: Det er ingen faceook-konto forbundet med den mailadressen jeg bruker her og jeg har ikke noen problem med noen faceook-konto. Jeg prøver bare å varsle dere om svindlere som .......
Support 2: Vi kan forsikre deg om at det ikke er noen fra facebook som har sendt deg den mailen.

Her må man bare gi opp.

Tja, det er vel såpass mange konkurranser og slikt på nett, at noen bruker 0,5 sekunder på tenke. Synes ikke det er SÅ rart at noen lar seg lure.

Bare de tror de kan få noe gratis mister mange helt sin kritiske sans:
-De vet muligens ikke at Norwegian ikke heter Norwegian Airways
-De vet muligens ikke at interiør-bildene er hentet fra andre flyselskaper
-De vet muligens ikke at at Norwegian ikke flyr til Hawaii
-De vet muligens ikke at Norwegian ikke har første klasse
-men de burde se alle skrivefeilene svindlerne har
-de burde også skjønne at Norwegian ikke ville starte flere store giveaways med få minutters mellomrom

Svindlerne opererer nå fra minst 3 forskjellige facebook-kontoer. Regner med at de skal stjele kontoene til de som liker dem.

Bare de tror de kan få noe gratis mister mange helt sin kritiske sans:
-De vet muligens ikke at Norwegian ikke heter Norwegian Airways
-De vet muligens ikke at interiør-bildene er hentet fra andre flyselskaper
-De vet muligens ikke at at Norwegian ikke flyr til Hawaii
-De vet muligens ikke at Norwegian ikke har første klasse
-men de burde se alle skrivefeilene svindlerne har
-de burde også skjønne at Norwegian ikke ville starte flere store giveaways med få minutters mellomrom

Svindlerne opererer nå fra minst 3 forskjellige facebook-kontoer. Regner med at de skal stjele kontoene til de som liker dem.

Over 21.000 likes nå ..... :headbang

Det var noe snakk om sånne sider for en stund tilbake der det ble sagt at de tar kontakt med "vinnerne" og krever masse personlig info. Der er hensikten med alle sånne sider :)

Den tredje siden med giveaways som dukket opp igår er fortsatt der og har over 7000 likes. Det er for reiseportalen.no og ble linket fra de 2 sidene for Norwegian Airways.

Det er i alle fall en side de har "bygget" nå.

Jeg orker ikke å bruke energi på å irritere meg over dette. La disse folkene som går på slike bedragerier slite med det ...

Nå har de også startet Emirates Airlines NO....disse skulle fått seg en real dæng... ;)

Det er ikke bare i Norge det har dukket opp men worldwide. Flere som klager inne på Emirates sin ekte Facebook side om det.

Back