https://e24.no/boers-og-finans/norw...ans-irske-datterselskap-dobler-tapet/24417615Pengene renner ut av Norwegian Air International. Norwegians Irland-virksomhet tapte 445,7 millioner dollar før skatt i fjor.
https://e24.no/boers-og-finans/norw...ans-irske-datterselskap-dobler-tapet/24417615Pengene renner ut av Norwegian Air International. Norwegians Irland-virksomhet tapte 445,7 millioner dollar før skatt i fjor.
Merkelige greier. Dette er jo 2017-resultatet. Det må vel for lengst være kjent? Ellers, som også nevnt, et datterselskaps resultat, sier lite. Det styres av interne disposisjoner, i et konsern.
Merkelige greier. Dette er jo 2017-resultatet. Det må vel for lengst være kjent?
Ellers, som også nevnt, et datterselskaps resultat, sier lite. Det styres av interne disposisjoner, i et konsern.
Nei, men jeg sa det sier lite. Jeg trenger ikke mene det samme som deg. Jo, det er merkelig, i den forstand, at det høres ut som om det er noe «nytt», her. Det er det ikke, bare et delresultat, av et konsern-resultat, presentert for lengst.Ikke merkelig i det hele tatt, da det bare er ASA'et på toppen som jo er børsnotert som må rapportere tall innen en viss frist etter hvert kvartal. Ikke børsnoterte selskaper ser man først tallene til når ligningen er offentlig.
Jeg skrev man skal ta det med en klype salt, ikke at det sier lite. Ja, det stemmer at man kan gjøre endel interne disposisjoner, men helt fritt står man ikke. Dessuten er det ganske uvanlig (og lite gunstig) å "tømme" et irsk selskap
Faktum er jo uansett at Norwegian tapte 1 mrd i 2017, og det tyder sterkt på at det er et selskap innen gruppen som tapte store beløp. Hvilket igjen tyder på at andre deler går veldig bra
Er det på grunn av MAX problemer eller har det alltid vært slik at Norwegian Air International nå flyr for norske Norwegian på DY nummer med irske fly?
![]()
![]()
HEL-OSL-BUD/KRK-OSL-HEL er vel den eneste slyngen D8 opererer fra OSL der en D8-base ikke befinner seg i noen av endene.
Er ikkedet de rutene som ble operert med den hvite 737-300'en?
HEL-OSL-BUD/KRK-OSL-HEL er vel den eneste slyngen D8 opererer fra OSL der en D8-base ikke befinner seg i noen av endene.
Er nok noe av grunnen ja, er ikke lett å få programmet å gå opp i disse dager. Er ofte LN-maskiner på D8-nummer og, så er jo litt flytende, men det finnes sikkert en grense for hvor flytende der kan være.
Hvor enkelt og fleksibelt er det å trikse og mikse de ansatte mellom de forskjellige AOCene og flyene? Er dette egentlig ganske fleksibelt slik at det ikke skaper noen særlige praktiske utfordringer?
Årsaken til spørsmål er at jeg i går fløy EI-FHN på DY rutenummer (SXF-OSL) og selv om det står «Operated by Norwegian Air International» på siden så var pilotene norske og crewet en miks av nordmenn og svensker. Jeg antar at disse egentlig flyr for NAX/DY, men at de da uten problemer kan fly NAI/D8 fly? Slik at Norwegian sine operasjoner ikke her helt låst når de splitter opp i flere forskjellige AOCer?
De er overført fra NAS sitt aoc til NAI, men ansatt hos samme arbeidsgiver som tidligere. Kan kun fly NAI.
Det er så dyrt å avregistrere flyene fra EI...
NAS-NAN-NSE kan fly full mix og om hverandre.
Kan vel umulig lønne seg og da måtte ha to crew-pooler i Norge?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.