SVG Norwegian 787/737 til SVG mars 2020

Re: Norwegian B787 til SVG mars 2020

Jeg skal prøve å få tatt et bilde eller to av hvordan det ser ut i dag.
Nå er det kommet en bråte med 737 i tillegg til de 11 Dreamlinerne.
Hvor mange det er totalt klarte jeg ikke å telle nå....
Et par dårlige telefonbilder:

Attachments

• SVG 1.jpg
    SVG 1.jpg
    160.2 KB · Views: 322
  • SVG 2.jpg
    SVG 2.jpg
    123.2 KB · Views: 328
Last edited:

Tja, ikke så sikker på det.
Et varmt og fuktig klima er vel så korrosivt som vårt klima.
Det er ikke for ingenting at Norge er et yndet opplagssted for store skip sørfra.

Husk at det også finnes varmt og tørt (lav luftfuktighet) klima rundt om i verden.

Evt. Kaldt og tørt ;)

Hvis man går inn på Helitrans’ side på Facebook har de lagt ut et par oversiktsbilder fra Sola i dag. 11 stk 787 og 16 stk 737 lagret.

Tja. De kan jo begynne med å fylle opp hele området rundt/langs F1 i sørøst, det kan vel i ytterste fall ta bortimot halvparten av det. Så kan jo apron 2 i øst brukes hvis forsvaret tillater det, og også apron 4 og 5 i sør samt plassen øst for baneenden i nord hvis bare banedekket er i god nok stand. Dette skulle vel kunne svelge de fleste. Hvis det blir så mange, da, jeg ser at også BGO og TRD får noen parkert. Jeg tror også de vil unngå å stenge 11/29 av hensyn til helikoptertrafikken, men det er bare noe jeg tror.

Det var vel neppe noe slikt de hadde i tankene da alle KC-135-standene ble etablert da Sola skulle bli beredskapsbase for tankere...

Kart her: https://ais.avinor.no/AIP/Latest/aip/ad/enzv/EN_AD_2_ENZV_2-1_en.pdf

Området i sør-øst viste seg å være uegnet pga. forstyrrelser for navigasjonssystemer.

Apron 1 og 2 får en ikke tilgang til da taxebaner inn her er stengt på permanent basis. Taxing/tauing her er da på eget ansvar.

Back