Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Da er det slutt på transatlantiske ruter fra Skottland, Belfast ... strategien var kanskje ikke så vellykket?
Airline’s popular transatlantic flights reach the quarter of a million milestone in just 14 months
På spørsmål av hva Norwegian nå skal gjøre med Max-flyene som bli ledige fra de nedlagte USA-rutene svarer Norwegian at:
– Max'ene settes inn i rutenettet vårt som i dag består av over 500 ruter. De vil erstatte eldre 737'er som vi faser ut i tråd med strategien, sier pressekontakt Tonje Næss i Norwegian til E24.
Da er det slutt på transatlantiske ruter fra Skottland, Belfast ... strategien var kanskje ikke så vellykket?
Var ikke hovedproblemet at det ble innført en betydlig avgift?
Avgiften var der når de begynte, og var jo den britiske flyskatten som har vært der en årrekke.
The Scottish government wants to cut the new tax by 50%, before eventually scrapping it completely. It argues the move will boost the economy by increasing the number of flights to and from the country.
Norwegian Air Shuttle har fått 5 stk: LN-BKA, BKB, BKC, BKD, BKE
Norwegian Air International har fått 9stk: EI-FYA, FYB, FYC, FYD, FYE, FYF, FYG, FYH, FYI
Sjekk Norwegian på Wikipedia eller planespotters.net
Hvor mange B737 MAX maskiner har DY mottatt nå?? Og finnes det oversikt over alle flyene som kommer + haleheltene på?? og hvor disse flyene blir stasjonert??
Det er bra. Det vil være for dumt om de må taes ut av trafikk, rett etter at de har kommet i trafikk for å montere WiFi.Kan se ut som at Norwegian har begynt å montere samme WiFi som på deres B787, nå på deres MAX8, da på noen av LN- og SE-flyene. Da er de iallfall klare til ... (?), da!
Så nå som MAX tidligst blir sertifisert til sommeren, er det vel trolig først etter sommerferien Norwegian får den tilbake i trafikk. Så hvor mye vil det påvirke sommerprogrammet?
Det ville jo i så fall være fornuftig. Men det vil jo da påvirke inntektene i 'gode måneder'. Og det er vel ikke bare å lempe innpå med kapasitet i siste liten, om best case scenario finner sted?Mener jeg leste et sted at de hadde holdt tilbake en del av sommerprogrammet i tilfelle ytterligere delay. Vil tro det er under kontroll. En del wetlease blir det nok sikkert uansett.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.