Norwegian 737MAX - statustråd

Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Tre maskiner står nå på Renton og avventer first flight.

64993 7100 LN-BKD
63970 7110 LN-BKE
63971 7168 LN-BKF

EI-FYI står på Boeing Field og har vel ennå ikke hatt Customer Acceptance flights.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Da er det slutt på transatlantiske ruter fra Skottland, Belfast ... strategien var kanskje ikke så vellykket?
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Plenty irer i Belfast. ;)

Ser ut som at det ikke er planer om å omplassere MAX’ene på Nord-Atlanteren.

https://e24.no/boers-og-finans/norw...ge-av-superflyene-vender-snuten-hjem/24449673

På spørsmål av hva Norwegian nå skal gjøre med Max-flyene som bli ledige fra de nedlagte USA-rutene svarer Norwegian at:

– Max'ene settes inn i rutenettet vårt som i dag består av over 500 ruter. De vil erstatte eldre 737'er som vi faser ut i tråd med strategien, sier pressekontakt Tonje Næss i Norwegian til E24.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Var ikke hovedproblemet at det ble innført en betydlig avgift?



Avgiften var der når de begynte, og var jo den britiske flyskatten som har vært der en årrekke. Men ser ut som det går bedre fra Irland. De har vel økt ganske kraftig bra Dublin blant annet
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Hvor mange B737 MAX maskiner har DY mottatt nå?? Og finnes det oversikt over alle flyene som kommer + haleheltene på?? og hvor disse flyene blir stasjonert??
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Norwegian Air Shuttle har fått 5 stk: LN-BKA, BKB, BKC, BKD, BKE
Norwegian Air International har fått 9stk: EI-FYA, FYB, FYC, FYD, FYE, FYF, FYG, FYH, FYI

Sjekk Norwegian på Wikipedia eller planespotters.net
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Norwegian Air Shuttle har fått 5 stk: LN-BKA, BKB, BKC, BKD, BKE
Norwegian Air International har fått 9stk: EI-FYA, FYB, FYC, FYD, FYE, FYF, FYG, FYH, FYI

Sjekk Norwegian på Wikipedia eller planespotters.net

Norwegian Air Norway (NAN) har fått 2 stk : LN-BKD og -BKE, og de får -BKF etterhvert.....
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Hvor mange B737 MAX maskiner har DY mottatt nå?? Og finnes det oversikt over alle flyene som kommer + haleheltene på?? og hvor disse flyene blir stasjonert??

LN-BKA och LN-BKB är baserad på ARN allafall.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Kan se ut som at Norwegian har begynt å montere samme WiFi som på deres B787, nå på deres MAX8, da på noen av LN- og SE-flyene. Da er de iallfall klare til ... (?), da!
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Kan se ut som at Norwegian har begynt å montere samme WiFi som på deres B787, nå på deres MAX8, da på noen av LN- og SE-flyene. Da er de iallfall klare til ... (?), da!
Det er bra. Det vil være for dumt om de må taes ut av trafikk, rett etter at de har kommet i trafikk for å montere WiFi.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Så nå som MAX tidligst blir sertifisert til sommeren, er det vel trolig først etter sommerferien Norwegian får den tilbake i trafikk. Så hvor mye vil det påvirke sommerprogrammet?
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Det vil bli krise. Norwegian må støvsuge wetlease-markedet. Bare nå om dagen er det minst 4 maskiner som flyr for DY, så to hvite 320 på OSL her om dagen, og jettime har også to maskiner inne for D8, i tilegg til DAT sin 321. Og vi snakker januar!
Ja, de har tjent bra på å selge NG-maskiner til rett tidspunkt, men jeg tror nok inntektene på det salget fort blir spist opp når regningene fra Smartlynx og gjengen kommer i postkassa.
Mulig de får frigjort noen 787 som kan brukes på tunge ferieruter som de har gjort tidligere år mtp kutt spesielt i Norden. Nå som Max drøyer er nok eventuelt salg av også 787-8 satt på is (maskiner de nok heller ikke vil får stort for). Tenker nok de begynner å angre mer og mer på at de har droppet og utsatt Neo gang på gang, hadde vært perfekt å få inn 321LR maskinene nå i høst som vel var planen og bruke de på sikre europaruter og heller åpne spenstige ruter til øst og vest når det finansielle bedrer seg.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Så nå som MAX tidligst blir sertifisert til sommeren, er det vel trolig først etter sommerferien Norwegian får den tilbake i trafikk. Så hvor mye vil det påvirke sommerprogrammet?

Mener jeg leste et sted at de hadde holdt tilbake en del av sommerprogrammet i tilfelle ytterligere delay. Vil tro det er under kontroll. En del wetlease blir det nok sikkert uansett.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Mener jeg leste et sted at de hadde holdt tilbake en del av sommerprogrammet i tilfelle ytterligere delay. Vil tro det er under kontroll. En del wetlease blir det nok sikkert uansett.
Det ville jo i så fall være fornuftig. Men det vil jo da påvirke inntektene i 'gode måneder'. Og det er vel ikke bare å lempe innpå med kapasitet i siste liten, om best case scenario finner sted?
 
Back
Top