Norwegian 737MAX - statustråd

Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Som passasjer eller kabinpersonale merker en ingen forskjell bortsett fra redusert motorstøy og krympet do bak.

Seter, sky-kabin, vindstøy og generell opplevelse er samme som -800.

Og 3 seter mer enn størsteparten av 800-flåten til Norwegian.

Tror det er en liten trykkfeil i rutenumrene i post 117, returflygingen fra Trondheim skal nok være DY 767, avgang TRD1635 ankomst OSL1730. Og så OSL1830 -BGO1925 som DY 626.

Tror det er en liten trykkfeil i rutenumrene i post 117, returflygingen fra Trondheim skal nok være DY 767, avgang TRD1635 ankomst OSL1730. Og så OSL1830 -BGO1925 som DY 626.

Ja gikk litt fort da jeg var på jobb :)

Ja gikk litt fort da jeg var på jobb :)

Godt å høre at jobben har prioriteten, da;)
Er det kun nå på fredag 1. sep at MAX'en går innaskjærs, eller kommer det flere innenriks- eller skandinaviaturer med det første?

Godt å høre at jobben har prioriteten, da;)
Er det kun nå på fredag 1. sep at MAX'en går innaskjærs, eller kommer det flere innenriks- eller skandinaviaturer med det første?

Ser ut som FYC'en skal fly litt ut fra OSL den første uken hvertfall. Blant annet satt opp til TRD, BGO, LIS, PRN og DUB fram til 06SEP.

Er det samme støynivå på 738MAX som A321neo? Fløy med en tre uker gammel Neo og det var nesten skummelt hvor lite lyd den lager.

Ser at både FYF og FYE ikke har noe planlagt program etter 20SEP

Og de er jo overført til NAS også fra NAI, så skal disse over på Norsk reg?

Last edited:

Ser at både FYF og FYE ikke har noe planlagt program etter 20SEP

Og de er jo overført til NAS også fra NAI, så skal disse over på Norsk reg?

Kanske dessa som ska flyga ut från ARN från oktober?

Kanske dessa som ska flyga ut från ARN från oktober?

De har ingen planlagte flighter noen steder etter idag 20SEP17 hverken EIFYF eller EIFYE har dette planlagt så langt frem jeg kan se...

Så tydeligvis var idag siste flighter med MAX8 innenriks i Norge og på Europarutene, da de ikke er planlagt ut noe mer på hvertfall 1 måned..

Mulig de blir brukt som ekstrafly, men pr nå har de ingen planlagte flighter 1 måned frem..

Hadde de skulle gått til ARN så hadde jeg sett det i planleggingen av flyene.

Derfor jeg synes det er merkelig, å mistenker muligens at de skal bli norskregistrerte siden de ikke ligger inne noen planlagte flighter for de pr nå fram til 20OCT

De har ingen planlagte flighter noen steder etter idag 20SEP17 hverken EIFYF eller EIFYE har dette planlagt så langt frem jeg kan se...

Så tydeligvis var idag siste flighter med MAX8 innenriks i Norge og på Europarutene, da de ikke er planlagt ut noe mer på hvertfall 1 måned..

Mulig de blir brukt som ekstrafly, men pr nå har de ingen planlagte flighter 1 måned frem..

Hadde de skulle gått til ARN så hadde jeg sett det i planleggingen av flyene.

Derfor jeg synes det er merkelig, å mistenker muligens at de skal bli norskregistrerte siden de ikke ligger inne noen planlagte flighter for de pr nå fram til 20OCT

Det er vanskelig å forstå, sett fra utsiden, hvorfor EI-FYE og EI-FYF ikke blir satt inn i fast trafikk slik de første 4 nå gjør. Er det bedre å fly med 2x 738 slik de fortsatt gjør på langrutene utfra Edinburg/Belfast/Dublin/Cork og Shannon? Innfrir ikke 737MAX8 etter forventingen?

Står de langtidslaget i hangar eller utendørs?

Skolering av piloter ble jeg fortalt her om dagen, som svar på likelydende spørsmål.

Espen

Skolering av piloter ble jeg fortalt her om dagen, som svar på likelydende spørsmål.

Espen

Som i skolering til B737, å forstå? Har via ymse kanaler fått inntrykk av at MAX-sertifisering begrenser seg til nettbasert?

Det ble dessverre ikke spesifisert. Det ble kun referert til omskolering ifm overgang til 737MAX8. Dette var i samtale med SAFETY-office i Oslo. Jeg har ingen kjennskap til hvordan denne omskoleringen er organisert eller lagt opp.

Espen

Back