Norwegian 737MAX - statustråd

Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Det har ingenting med pilotmangel å gjøre. Pilotene er ferdig trenet og bare venter på at MAX skal erstatte -800 på Atlanterhavet. Er dokumenter og diverse myndighetsrelaterte årsaker til at 3 MAXfly står ubrukt på bakken i Oslo. (De skal være operert av NAS)
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Det har ingenting med pilotmangel å gjøre. Pilotene er ferdig trenet og bare venter på at MAX skal erstatte -800 på Atlanterhavet. Er dokumenter og diverse myndighetsrelaterte årsaker til at 3 MAXfly står ubrukt på bakken i Oslo. (De skal være operert av NAS)

Kan det være ETOPS det står på?

Ser FYA og FYB stort sett alltid flyr rimelig nære Island, mens -800 som har ETOPS flyr "langt" til havs....
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Kan det være ETOPS det står på?



Ser FYA og FYB stort sett alltid flyr rimelig nære Island, mens -800 som har ETOPS flyr "langt" til havs....



Hadde det vært ETOPS så kunne de vel ha brukt de på andre ruter ?
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

ETOPS er kun påkrevd når man er mere en 1 time ifra nermeste alternative flyplass.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Det har ingenting med pilotmangel å gjøre. Pilotene er ferdig trenet og bare venter på at MAX skal erstatte -800 på Atlanterhavet. Er dokumenter og diverse myndighetsrelaterte årsaker til at 3 MAXfly står ubrukt på bakken i Oslo. (De skal være operert av NAS)
Las vel for litt sia at det var ferie hos div myndigheiter både her og i usa, så det tok lenger tid enn planen å komme gjennom papirbunken.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Ser på radaren at -FYC og -FYD tok en bitteliten tur i dag fra Gardermoen med cirka en times mellomrom.
Tok av fra 19R og landet tilbake, -FYC gikk rundt og gjorde ny approach.

Bare nysgjerrig, noen spesiell grunn til det? :)
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Ser på radaren at -FYC og -FYD tok en bitteliten tur i dag fra Gardermoen med cirka en times mellomrom.
Tok av fra 19R og landet tilbake, -FYC gikk rundt og gjorde ny approach.

Bare nysgjerrig, noen spesiell grunn til det? :)

Kan det ha vært noen kjappe treningsturer?
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Bare få litt luft under vingene. Skal snart i produksjon, og de har stått på bakken lenge. Greitt å sjekke at alt fungerer.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Når begynner de første MAX flyene å krysse atlanterhavet og hvilke ruter settes de inn på først?

Har alle flyvningene med 737-800 over Atlanterhavet gått greit eller har det blitt noen mellomlandinger på f.eks Island?
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

De går allerede to maskiner mellom Skottland/Irland og USA på de lengste rutene. Det har de gjort siden 16/7.

Ser ut som det hele går nærmest plettfritt.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

De går allerede to maskiner mellom Skottland/Irland og USA på de lengste rutene. Det har de gjort siden 16/7.

Ser ut som det hele går nærmest plettfritt.

Er det blokkerte seter eller andre vekt restriksjoner på flygningene over atlanteren?
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Ser ut som MAXene vil bli benyttet på de lengste 737 rutene ut fra ARN til vinteren, samt et par turer til HEL

http://www.routesonline.com/news/38...s-boeing-737max-routes-from-stockholm-in-w17/
Norwegian in last week’s schedule update filed planned Boeing 737MAX 8 service from Stockholm Arlanda, currently scheduled to commence from the week of 29OCT17. Planned 737MAX operation as follow.

Stockholm Arlanda – Dubai eff 31OCT17 6 weekly
Stockholm Arlanda – Gran Canaria/Las Palmas eff 31OCT17 7 weekly
Stockholm Arlanda – Helsinki eff 01NOV17 2 weekly
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Som passasjer eller kabinpersonale merker en ingen forskjell bortsett fra redusert motorstøy og krympet do bak.

Seter, sky-kabin, vindstøy og generell opplevelse er samme som -800.
 
Back
Top