Norwegian 737-800 mellom Gardermoen og Alta?

Dessuten: ingen har gått konk av å fly for små fly.

Har du hørt om for eksempel Independece Air?

Og hvis dette er så enkelt som du hevder skulle man kanskje tro at noen i DY hadde tenkt tanken?

Har du hørt om for eksempel Independece Air?

Og hvis dette er så enkelt som du hevder skulle man kanskje tro at noen i DY hadde tenkt tanken?

Og tanken er selvsagt tenkt hos DY og resultatet ser vi alle, det blir ren enhetsflåte med -800. Enkelt og greit.

Har da flydd -800 fra Alta til Gardermoen ett par ganger, så på et eller annet vis har de vel også kommet seg dit.

Mulig Alta ikke er så kritisk som Kirkenes, men det er uansett ikke noe problem så lenge man går ned på vektene, m.a.o. blokkerer de vel seter. Det funker jo, men særlig økonomisk er det vel ikke.

E....

Ved at ruten nå blir lagt om via Tromsø, beviser det at de ikke kan tjene penger med -800 men de har jo ikke opperert ruten med tap i flere år med -300 maskiner.

Ehhh... litt av en konklusjon. Det kan ikke tenkes at det er gjort fordi man med 800 ofte ikke vil klare å få med fuel nok til å nå oslo i vinterhalvåret da ?

Og dere som mener fjell ikke er noe problem i Alta, har dere i det hele tatt vært i Alta ? Så dere ikke noe fjell i øst ? Hvordan var isåfall været den dagen ?

Har dere regnet performance på en 300 kontra 800 på 1850m bane, og BA medium eller lavere ? Og det var ingen vesentlig forskjell dere kom frem til eller ?

Et enkelt regnestykke: flyet er bemannet fra kl 06 til 24.00 dette er 18 timer og krever 2 skift. De sparer en crue på -700 i forhold til -800 en ansatt koster 2500,- kr/dag dette blir 5000kr/dag x 360 dager=1,8mil i tilegg kommer lavere: innkjøpspris, vedlikeholdskostnader, landingsavgifter og ikke minst fuel. Dette bør jo være noen millioner. 22 og 23 des kan de nok fylle alle flyene helt opp, men ellers er det få dager de ikke får med alle, og ikke kan rokkere om slik at de får med alle. Uanset vil det av og til være flighter som er helt fulle og der noen må bli henvist til en SAS flight, så det tapet må trekkes fra. Når jeg har skrevet at de tjener 2mil per fly, så tror jeg egentlig tallet er mye høyere, men etter som jeg ikke kjenner disse tallene, har jeg ikke tatt dem med. En anne faktor er de få dagene i året, de kan lande med en -700 men friksjonen er for lav til å lande med den tyngre -800

Da jeg var til Alta 25.01 var det litt over 100 ombord, inkludert laget til Stabæk på ca 20pax og jeg var kanskje ikke den eneste som hadde 1,-kr bilett. Returen dagen etter var det litt færre men ikke mye. Ved at ruten nå blir lagt om via Tromsø, beviser det at de ikke kan tjene penger med -800 men de har jo ikke opperert ruten med tap i flere år med -300 maskiner.

Din besparelse er alrede mere enn kompensert da du klarer hver dag a selge to Full-Flex billetter. Og det klarer man i morgen og kvelds rush. Dermed har du ingen besparelse ved a sette inn -700er, men heller tapt inntekt dag for dag.

Og du ogsa undervuderer besparelse-potensialet av en enhetsflate. Dette er relativ stor.

Back