• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

North American på Sola

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
North American på Sola

North American kom til Sola i går kveld med en 757, i dag gikk den igjen og her er noen bilder av avgangen. Pluss to av Atlantic Airways med SAS hale.

DSC_0049-2.jpg

Ble uklart pga. resize.

DSC_0052-3.jpg


DSC_0056-1.jpg


DSC_0058-2.jpg


DSC_0060-2.jpg
 
Re: North American på Sola

Vakkert :up: 757 er et sinnsykt pent fly :)
Råbra bilder, Vede!
 
Re: North American på Sola

Nort American har jo avganger til Accra, Georgetown, Guyana, Lagos og Nigeria fra USA. Stadig dersom jeg er på jetphotos.com ol. ser jeg bilder av flyselskapet på flere europeiske flyplasser. Flyr selskapet mye charter, mao hvorfor blir flyene stadig observert i Europa?

Forresten, så var det fine bilder!
 
Last edited:
Re: North American på Sola

Hoveddelen av NAA's business er chartere - hovedsaklig for det amerikanske forsvaret. Derfor kan de dukke opp omtrent hvorsomhelst det finnes en landingsstripe som er lang nok.

Sammen med Wold, Omni, ATA og Miami Air, har NAA hoveddelen av det internasjonale chartermarkedet fra USA. ATA, NAA og World har ogsaa samme eiere.
 
Back
Top