• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norsk kundebarometer 2016

kekker

Onkel reisende kekker
Flytoget, SAS og Widerøe, ligger langt oppe under persontransport, mens Norwegian er litt lengre ned, fritt fra husken, mye det samme fra tideligere år.

Det er bare å bøye seg i støvet for flytoget, som har et konsept om å ta 180 kroner, for å transportere en fra Oslo S, til OSL (fryktelig forenklet).

Ellers har Coop rast nedover listen.

https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2016/

Sent from my HTC One using Tapatalk

Legg merke til det store gapet mellom tilfredshet og lojalitet som er godt synlig i kategorien Persontransport. Viktig å huske at lojale kunder ikke alltid er tilfredse.
T-Banen, Fjord1 og Ruter har topp 3 om en sorterer etter lojalitet, men er langt nede på tilfredshet.

Legg merke til det store gapet mellom tilfredshet og lojalitet som er godt synlig i kategorien Persontransport. Viktig å huske at lojale kunder ikke alltid er tilfredse.
T-Banen, Fjord1 og Ruter har topp 3 om en sorterer etter lojalitet, men er langt nede på tilfredshet.

Det er faktisk en strålende diskusjon... ta Fjord1 - finnes det noen Fjord2 (med forbehold om at jeg dr**er meg ut nå.

Ta Ruter...

Flytoget tror jeg forøvrig folk er kjempefornøyde med fordi det er et produkt som bare virker. Du legger ikke merke til det, for det går på skinner hele veien. De har jo en konkurrent - NSB - og ja... hva skal jeg si. Det er lett å få seg en bæta om en tar med de merkeligste kompisene på by'n :)

Nå har jo Flytoget en ulempe sammenlignet med NSB ettersom de ikke mottar subsidiene fra Oslo og Akershus som NSB får per reise.

Det er faktisk en strålende diskusjon...

Flytoget tror jeg forøvrig folk er kjempefornøyde med fordi det er et produkt som bare virker. Du legger ikke merke til det, for det går på skinner hele veien. De har jo en konkurrent - NSB - og ja... hva skal jeg si. Det er lett å få seg en bæta om en tar med de merkeligste kompisene på by'n :)

Jeg tror nettopp det du skriver om Flytoget's produkt som bare virker har en enorm verdi, det aa dra Kredittkort vipper meg lett over til Flytoget, det gir en stor merverdi (tid). Naa har jeg hoert rykter om at "Dra Kredittkortet" loesningen paa Flytoget staar i fare i forbindelse med "nye Produkter" (det mumles av noen som kjenner noen som vet mye, at ting skjer).

Jeg tror nettopp det du skriver om Flytoget's produkt som bare virker har en enorm verdi, det aa dra Kredittkort vipper meg lett over til Flytoget, det gir en stor merverdi (tid). Naa har jeg hoert rykter om at "Dra Kredittkortet" loesningen paa Flytoget staar i fare i forbindelse med "nye Produkter" (det mumles av noen som kjenner noen som vet mye, at ting skjer).
Kjøp av billett i app er jo også greit nok. Men billettlaust med kredittkort er så enkelt det kan bli. Og så ligg kvittering klar på mail rett etterpå.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Med månedskort i Oslo på appen blir det 60 kr i tillegg med et par tastetrykk på mobilen med NSB. Reiseregningene mine har blitt mer krøkkete, men sjefen blidere. Men litt urettferdig å sammenligne, tror subsidiene per billett tilsvarer differansen på billettprisen.

Bra Flytoget klarer seg likevel. Er helt supert å kjøre med, ikke rart de har fornøyde kunder.

Kjøp av billett i app er jo også greit nok. Men billettlaust med kredittkort er så enkelt det kan bli. Og så ligg kvittering klar på mail rett etterpå.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Absolutt, men krever ikke NSB Appen en Norsk Bankkonto for kjoep ?

Du kan bruke paypal, men du må bruke mobil web. Ufattelig at de har gjort detvså krøkkete.

Amerikanske kort er blokkert. Sikkert de fleste andre land også.

Sent from my iPad using Tapatalk

Den trenger et Visakort eller Mastercard.

Som LN-MOW skriver saa godtar ikke NSB appen Amerikanske Visa eller Mastercard, saa mens noen sitter aa knoter med Paypalog Mobile Web er man vel fremme med Flytoget:p

Last edited:
Flytoget med Ticket app er genial med nedtelling til neste avgang,greit for oss som ikke flyr så ofte at tidene til asker sitter.

Sent from my iPad using Tapatalk

Back