Hei alle sammen!
Tenkte å opprette en egen tråd rundt dette slik at ikke diverse tråder om overlevelse avspores helt. I disse tider når alle selskaper har sine utfordringer er det slett ikke utenkelig at noen risikerer å gå konkurs. Si at en teoretisk situasjon hvor feks Norwegian skulle gå konkurs skulle oppstå og deler av boet ikke blir kjøpt opp og drevet videre, hvor lenge er det sannsynlig at SAS ville kunne holde på et tilnærmet monopol?
Etterhvert som trafikken begynner å ta seg opp igjen er jo norsk innenriks et attraktivt marked. Mulig trafikken ute i Europa vil ta seg saktere opp en norsk innenriks. Mange selskap vil også sitte med store flåter de kanskje ikke får utnyttet. Finnes det noen aktører som kan være gode kandidater til å fylle tomrommet etter en konkurs? Kunne et annet realistisk alternativ være Widerøe som utnytter det at det står mange parkerte fly rundt omkring som de potensielt kan få veldig billig?
Tenkte å opprette en egen tråd rundt dette slik at ikke diverse tråder om overlevelse avspores helt. I disse tider når alle selskaper har sine utfordringer er det slett ikke utenkelig at noen risikerer å gå konkurs. Si at en teoretisk situasjon hvor feks Norwegian skulle gå konkurs skulle oppstå og deler av boet ikke blir kjøpt opp og drevet videre, hvor lenge er det sannsynlig at SAS ville kunne holde på et tilnærmet monopol?
Etterhvert som trafikken begynner å ta seg opp igjen er jo norsk innenriks et attraktivt marked. Mulig trafikken ute i Europa vil ta seg saktere opp en norsk innenriks. Mange selskap vil også sitte med store flåter de kanskje ikke får utnyttet. Finnes det noen aktører som kan være gode kandidater til å fylle tomrommet etter en konkurs? Kunne et annet realistisk alternativ være Widerøe som utnytter det at det står mange parkerte fly rundt omkring som de potensielt kan få veldig billig?