AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
TVNorge Aktuelt 18: Nå krever Frp (Ellingsen) og SV (Chaudry) at samferdselsministeren ordner opp...
Som vanlig er jeg helt uenig med Ellingsen. ^_^
Som vanlig er jeg helt uenig med Ellingsen. ^_^
I akkurat dette tilfellet er passasjerende flyttet over fra rutegående SAS fly mellom Vigra og Værnes, hvor bl.a prisen var en vektig grunn til at Helse Midt Norge la opp til en anbudskonkurranse om denne typen trafikk.Konkuransevridende??? Hvem er det disse helseflyene konkurerer med om passasjerer?
Mener de seriøst at en kritisk skadet/syk person skal screenes før han fraktes ombord ett Lufttransport-fly? Oi, securitas er forsinket, dere må vente litt med å gå ombord... blir for dumt.
Hvordan skal dette ordnes fra ubemannede flyplasser som feks Oppdal? må man leie inn godkjente kontrollører før man tar av?
Det er vel sjelden/aldri kritisk skadde personer ombord i disse flyene. Så vidt jeg har skjønt benyttes disse flygingene bl.a. for folk som skal på rutinekontroller, planlagte operasjoner etc. fordi Helse Midt-Norge eller hva de nå heter har funnet ut at dette er en rimeligere løsning enn å la pasientene benytte rutefly.
Ambulanseflyvninger er noe helt annet (vet ikke i hvor stor grad det benyttes, det er jo gjerne helikoptere som benyttes ved trafikkulykker etc.)
Hvor går egentlig grensa for hvem som må gjennom sikkerhetskontroll? Jeg ser ikke helt forskjellen på en chartret BBJ til London og en chartret 737 til Kreta, men jeg antar det er noe.
I GA-terminalen på OSL må man vel gjennom security?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.