Norse vinterprogram 2025/26

Maskine som går OSL-BKK stod jo(i 2024) på OSL fra søndag kveld til torsdag, så jeg hadde forventet at de brukte den 1 gang per uke i en W-slynge til Sverige. Men OSL-BKK ruten skal økes til 3 ganger per uke allerede kommende vinter. Etter som de 2 maskinene ikke vil være i BKK samtidig, vil de aldri få Stockholm maskinen til Oslo, uten tom flyvning. Dermed står den 3 dager i uken på ARN. Eller skal de finne på noe mer med den maskinen. Ser man på antall omkomne i Tsunamien i 2004 så var det Tyskland og Sverige som hadde det høyeste antall omkomne turister. Kanskje BER kunne vært en destinasjon 1 gang per uke.

Maskine som går OSL-BKK stod jo(i 2024) på OSL fra søndag kveld til torsdag, så jeg hadde forventet at de brukte den 1 gang per uke i en W-slynge til Sverige. Men OSL-BKK ruten skal økes til 3 ganger per uke allerede kommende vinter. Etter som de 2 maskinene ikke vil være i BKK samtidig, vil de aldri få Stockholm maskinen til Oslo, uten tom flyvning. Dermed står den 3 dager i uken på ARN. Eller skal de finne på noe mer med den maskinen. Ser man på antall omkomne i Tsunamien i 2004 så var det Tyskland og Sverige som hadde det høyeste antall omkomne turister. Kanskje BER kunne vært en destinasjon 1 gang per uke.

Kanske det kommer någon fler linje från ARN med Norse? Vågar de sig att prova på ARN-JFK/LAX, likt de Finnair provade för två år sedan.

Hørte noen rykter om at G-CKWS skulle tilbake til LN-FNG, men kan ikke se at Norse UK har nok maskiner til betjene rutenettet sitt med å gi fra seg en maskin. Kanskje yield er så dårlig på noen av vinter destinasjonene at det er mer penger på å flytte produksjonen til Sør Øst Asia. Etter hva jeg har forstått er CPT en «moneymaker»? LGW-JFK er en «no-brainer» den er så godt så overbooket hele året.
LGW-LAS ser ut til å forsvinne?

Last edited:
Virker som LGW-MIA forsvinner, i følge SeanM.
På Norse's Facebook sider går det rykter om at OSL-MIA forsvinner. Da vil de bare ha OSL-BKK fra Oslo på vinteren. Jeg håper dette ikke skjer da vinterferien 2026 enten blir Afrika eller starter med OSL-MIA

Er vel et resultat av at mange maskiner er leid ut…men også litt sånn «man blir ikke profet i eget land» da det virker som de har større suksess fra andre land enn Norge.

Vi er nå et relativt lite land, og med begrenset feed fra andre land er det ikke rart de fyller flyene bedre fra andre steder

Vi er nå et relativt lite land, og med begrenset feed fra andre land er det ikke rart de fyller flyene bedre fra andre steder

Var ikke så mye større land da de startet opp…og i mellomtiden har de tapt veldig penger. Når det er sagt så er det kult å se at de satser og forhåpentligvis tar markedsandeler i andre og større markeder.

Back