NoRRA med ATR for Widerøe

Re: NoRRA med ATR for Widerøe

Er WF583 på tirsdag (14.09) satt opp med ATR?

A.

Flyrullering her nå. OH-ATP kom over fra Finland i går, mens OH-ATO gikk motsatt vei

Vet ikke om det er en "one-off" men Norra opererer en rotasjon BGO-KRS-BGO i dag. OH-ATP på vei fra Kjevik til Bergen nå.

Neida, den er satt opp på en god del flyvninger utover.

Aha. Det var vel bare AES/KSU/SVG som var planlagt i starten så vidt jeg forstod. Men de kan jo brukes til KRS også ja.

Flyrullering her nå. OH-ATP kom over fra Finland i går, mens OH-ATO gikk motsatt vei

Litt bakgrunnsinfo her, - så skjedde denne rulleringen etter ATO fikk et sammenstøt med en "vannbil" i trykkskottet og ble flydd unpressurized til verksted.
Dog var det under 100hrs til ATO var due for c-check, så den blir nok tatt i samme slengen som reparasjon.

ATP som kom inn som erstatning skal etter planen tilbake i slutten av denne uken, men jeg vet ikke om det er -K eller -N som erstatter den.

Litt bakgrunnsinfo her, - så skjedde denne rulleringen etter ATO fikk et sammenstøt med en "vannbil" i trykkskottet og ble flydd unpressurized til verksted.
Dog var det under 100hrs til ATO var due for c-check, så den blir nok tatt i samme slengen som reparasjon.

ATP som kom inn som erstatning skal etter planen tilbake i slutten av denne uken, men jeg vet ikke om det er -K eller -N som erstatter den.

Det ble en "change of plan" here på grunn av planlagt vedlikehold på OH-ATM, - den ble erstattet at OH-ATK som blir her noen uker.

ATM var jeg heldig og fikk noen fine bilder av fra innsiden, - både cockpit og interiør med Widerøe-logoer på headrest!
Bilder ligger selvsagt på airpics.com og finnes her:
https://www.airpics.com/?fq=registration:OH-ATM&q=*:*&rows=6

Ser ut som OH-ATP går tilbake til HEL i dag, mens OH-ATK virker ha gått motsatt vei.

ATK dro tilbake til Finland nå i helgen, mens ATN er på vei til BGO. Så nytt bytte tydeligvis

Trodde NoRRA var ferdige her, men ser nå ATK er på vei HEL-BGO for å ta fatt på en nytt arbeidsperiode på Vestlandet

Trodde NoRRA var ferdige her, men ser nå ATK er på vei HEL-BGO for å ta fatt på en nytt arbeidsperiode på Vestlandet

Har fått ATR som type langt inn i året når jeg har sett på et par bestillinger mot sommeren fra/til AES. Regner med de blir værende til nye fly kommer inn til WF som frigjør egen kapasitet.

Stod 3 ATR fra Norra på BGO da vi kom hjem fra nyttårsfeiring i går.

Ser ut som om Norra skal holde på til og med juni i alle fall etter gårsdagens oppdateringer av ruteprogrammet (ikke sjekket lengre). I tillegg får en se Norra på TRF ved flere anledninger også.

Ser ut som wetlease med Norra er forlenget til vinterprogrammet starter i slutten av oktober

Ser ut som wetlease med Norra er forlenget til vinterprogrammet starter i slutten av oktober

Er det noen som vet om dette er forlenget ytterligere?
Jeg gjorde et tilfeldig søk på KRS-BGO-KRS i november og da var alle avgangene satt opp med ATR72 fra Norra.

Jeg gjorde et tilfeldig søk på KRS-BGO-KRS i november og da var alle avgangene satt opp med ATR72 fra Norra.

Kan se ut som iallfall ut W21/22-programmet til slutten av mars 2023.

Samme med AES

Back