Er det sånn at Widerøe ikke har kapasitet til å vokse mer og må derfor leie inn ATR, eller er det mangel på piloter/fly i en periode som gjør at vi kommer til å se Norra i høst?
Hadde forøvrig vært kult å se en ATR i WF-farger
Det var tøft!Laget et kjapt lite forslag til hvordan det kunne bli seende ut i fjor![]()
Det er jo ikke første gang vi ser ATR på ruten BGO-AES. SAS hadde inne noen øst-europeere der for noen år siden, uten at jeg husker hvem, når og hvor mye.
Blandet med regional jet. My bad. Takk for info.Det er vel OT.
Men de «øst-europeerne» «dine» het Jet Time og kom fra Danmark![]()
Blandet med regional jet. My bad. Takk for info.
Vil tro finnene har litt erfaring på området, og sammen med våre opsfolk sørger de for trygge flyvninger.
Vi har vært inne på det før, men jeg sliter med å se hva som er sammenliknbart med det tørre innlandsklimaet i Finland og den våte kystklimabaserte vinteren i Norge.
Kjenner ikke til håndboka generelt, men jeg vet DAT - Stordflyet har laget seg en spesialprosedyre for å unngå ising i descent/climb-området ved Stord. Spesielt i Folgefonna-traktene kan det være ille, og de hadde en stygg episode for noen år siden. Nå holder de cruiselevel lengre vestover på vei fra Oslo og tar nedstigning på vestsiden av kystlinjen, ute over sjøen. På samme måte klatrer de også opp på vestsiden av kysten før de setter kurs østover mot Oslo.
Jeg synes det er ufattelig at Widerøe -av alle- skal bruke ATR i et av verdens verste isingsområder, Mørekysten, attpåtil høst- og vinterstid. Huttetu.
WF gjør ofte det samme ut fra Florø.Kjenner ikke til håndboka generelt, men jeg vet DAT - Stordflyet har laget seg en spesialprosedyre for å unngå ising i descent/climb-området ved Stord. Spesielt i Folgefonna-traktene kan det være ille, og de hadde en stygg episode for noen år siden. Nå holder de cruiselevel lengre vestover på vei fra Oslo og tar nedstigning på vestsiden av kystlinjen, ute over sjøen. På samme måte klatrer de også opp på vestsiden av kysten før de setter kurs østover mot Oslo.
Jeg synes det er ufattelig at Widerøe -av alle- skal bruke ATR i et av verdens verste isingsområder, Mørekysten, attpåtil høst- og vinterstid. Huttetu.
Da må en vel også anta at DAT kommer til å gjøre det samme ut fra Florø?WF gjør ofte det samme ut fra Florø.
Sent fra min MAR-LX1A via Tapatalk
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.