• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"Norges smarteste" bedrift

Veldig bra. Det viser at det går an selv i et 'høykostland'.

Jeg er enig i at dette er flott!

Nå er vel imidlertid mitt inntrykk at denne typen (spesialisert) kompetanse ofte ikke er utpreget kostbar i Norge kontra andre land. Det er på arbeid som krever mindre formell kompetanse hvor norsk kostnadsnivå lager problemer.
 
Det fremkommer i TU's artikkel eller fra GKN's website at det er GKN som leverer aksler til PW1100G-JM ... som viser micro-bending symptomer !!! Kan det vaere noe muffens med legeringene som er blitt anvendt til serie-produksjons-motorene levert til kunder, vs evntlt (kraftigere, stivere ?) spesial-legeringer tidligere levert fra GKN til utviklings-motorene installert pä FTV1,2,3...5 (anvendt til sertifisering av A320 NEO flytypen) og til prototype-motorer presentert til sertifisering av selve motor-typen ?
 
Back
Top