Nordmenn på flytur

Re: Nordmenn på flytur

Skriver ikke for å lage noe oppstyr, og vil ikke at noen skal føle seg truffet...men, dette er min subjektive mening. :)

Føler meg på ingen måte truffet selv, men ble litt overrasket om man opplever det slik. Spesielt siden jeg selv opplever pendler-tunge ruter som vesentlig mer organiserte enn når bestemor er på tur til syden.

Men at dere kan få en del overhøvlinger fra kunder som tror gullkortet deres gjør dem til den viktigste kunden i verden har jeg ingen problemer med å tro :)

Må støtte Michael litt her samtidig som dere andre skal få rett også. Dressfolka er de mest drevne og organiserte når de har kommet ombord. Trillebaggen forsvinner kjapt opp i hattehyllen og på et blunk sitter dem i setet. Men, før de kommer seg ombord, på gaten så er det en av de mest krevende passasjergrupper. Med eller uten gullkort ;)

Jeg har unnagjort noen reiser i mitt liv så langt (selvfølgelig ikke på det ekstreme som noen med-forumister) og har opplevd svært lite av dette… Alt fra “plagsomme charter turister” til “verdensmestere med gullkort. Mulig det er litt på seg selv kjenner man andre? Både forumister og ikke minst journalister. (sistnevnte gruppe vil jeg slettes ikke bli overrasket over å møte i begge disse gruppene)

De få som irriterer meg en sjelden gang når jeg reiser er de som er så veldig ”frequent travelers” at de må lage litt ut av det med ”riktig” bagasje og tre fire merkelapper som indikerer en eller annen form for status. Merkelig nok er det de (og dessverre en god del damer) som kreerer kø ved security etc. når alt skal sorteres.

Tror ikke vi skal glemme at den utskjelte gruppen charterturister ofte er folk som virkelig har reist i mange år (også fra tiden hvor ”selv charter” var eksklusivt) og er ofte mer dannete en eplekjekke bønder som har fått gullkort gjennom tonnevis med jobbreiser. :lol:

Det var mine to Dirhams.

Back