• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nordmann angrer angrep på flyvertinne

Re: Nordmann angrer angrep på flyvertinne

Fin fyr. Snakker om å lynforfremme seg selv fra landsby- til riksidiot.

(...) - Hvorfor kunne han ikke reise biz når hans Thailandske kone var med?(...)

Meget betimelig spørsmål... Og stakkars, stakkars kone. Tosken gjør sitt beste for å bekrefte eventuelle fordommer folk måtte ha til menn som gifter seg med kvinner fra sørøst-Asia.

Jeg synes forøvrig det er mange harry mennesker med gullkort. Det hjelper ikke nødvendigvis at de går i dress . ^_^

Det er jo bare å se på bildet av fyren: BLODHARRY til tusen. Måtte han få en streng straff!!

Prøvet noen forskjellige formuleringer, men dem ble alle ganske så "harde". Så jeg nøyer meg istedet for å konstatere at denne mannen er en erkedust og jeg håper det får konsekvenser for ham.

Hei

En skal selvfølgelig ikke tror alt man leser i avisen og jeg også reagerte på at storyen er totalt forskjellig i Dagbladet kontra en annen avis som skriver om historien. Og som vi også har diskutert før er det kanskje best om vi får mer info før vi dømmer mannen - men jeg må ærlig innrømme at jeg fikk meg en skikkelig god latter etter å ha lest saken slik som det ble fremstilt i Dagbladet. Først sier han at han ikke husker noe fordi han var så beruset men så benekter at han har antastet flyvertinnen...hvordan kan han benekte dette når han ikke husker noe? Men det topper seg her synes jeg:
" Jeg har gullkort, men det gikk vel betjeningen hus forbi siden jeg denne gangen satt på økonomiklasse. Derfor fikk jeg ikke den respekten jeg hadde krav på, sier mannen til Dagbladet."

Jeg føler heller ikke at jeg alltid får den servicen jeg burde hatt men jeg pleier ikke å overfalle besetning av den grunn.

Hvilken type guldkort er det, han har? Jeg ser ikke noget *G symbol? Tydeligvis guldfarvet, men udstedt af Regus?

Royal Orchid Plus - er vel FF-programmet til Thai. Står "Gold" på kortet.

"OK, men usædvanligt for *G kort ikke at have logo på kortet, troede jeg. Men fandt dette link: http://www.businessworldmembership.com/ "

Jepp, dette var et tilbud som kom i posten i fjor.

"Han sier at han flyr mest biz (som om det var greiere å tafse på flyvertinner da...) men har TG bonuskort. Han hadde da fått mye flere poeng ut av reisene sine om han hadde hatt EB kort da!"

Går det an å bli så full at man drar med seg en av pensjonistene som jobber i SK på do da? Innen den tid ville jeg sovnet for lengst!

Husker hva skipsreder Olsen sa i den forbindelse: "men disse Singapore-girls......". Og da ble det rabalder!

Det originale TG gullkortet ser slik ut:

Gold-card(1).jpg

BF:cool2

Det originale TG gullkortet ser slik ut:

Gold-card(1).jpg

Hvis han kun flyver TG, så fint nok. Men anerkender non-TG lounges et guldkort uden *A-symbol? Eksempelvis er Asiana (OZ) Gold = *S, og er også guldfarvet...?

Har vel inntrykk av at det kortet han viste frem var et tilleggskort. En type fordelskort av noe slag. Man får det kun hvis man er gullmedlem i ROP. Vil tippe på at de har begge kortene.

En skal selvfølgelig ikke tror alt man leser i avisen og jeg også reagerte på at storyen er totalt forskjellig i Dagbladet kontra en annen avis som skriver om historien.

Et veldig godt poeng, synes jeg.

Det er vel ganske talende for de som kommenterer avisartikler her, at en artikkel om en passasjer som oppfører seg tullete, tas for god fisk, mens en hver artikkel om flyselskaper eller ulykker dissikeres til minste detalj for å finne feil.

Har vel inntrykk av at det kortet han viste frem var et tilleggskort. En type fordelskort av noe slag. Man får det kun hvis man er gullmedlem i ROP. Vil tippe på at de har begge kortene.

Ditt inntrykk er riktig. Det kom et tilleggskort i posten tilsvarende det "supergutten" viser fram.

Regus har visst et tilbud i Oslo, en slags lounge/kantine hvor man kan gå som medlem. Har ikke giddet.

Det er jo bare å se på bildet av fyren: BLODHARRY til tusen. Måtte han få en streng straff!!

Hehe..morsomt om thailandsk straffeutmålingen baseres etter utseende.

Det er vel ganske talende for de som kommenterer avisartikler her, at en artikkel om en passasjer som oppfører seg tullete, tas for god fisk, mens en hver artikkel om flyselskaper eller ulykker dissikeres til minste detalj for å finne feil.
så sant, så sant..

Men de fleste her inne er eksperter på fly, ikke på tullebukker. ^_^ Uansett hvordan man kan si Dagbladet har snudd og vidd på historien (og jeg synes personlig de har gått for langt), så har han vitterlig ikke benektet at han har vært drita full og ikke husker så mye, og så klager han i etterkant (høyst sannsynlig har han selv kontaktet avisene) på behandlingen han har fått. Uansett temmelig spesiell oppførsel.

Back