Nordmann amok på passasjerfly

Re: Nordmann amok på passasjerfly

Uten aa klikke paa linken .... han skulle til eller kom fra bangkok ...?

Det var en lavoddser, LM-MOW! :-) Men hvorfor er det noen som absolutt må skrive FinnAir? Selskapet heter Finnair. Kanskje jeg er litt ekstra var etter å ha jobbet i AY noen år. Jaja, bedre enn å skrive Quantas er det vel...

Samme grunn som de skriver SwissAir, Swiss Air, British Air, Iceland Air, osv osv ...

Det er ikke første gang en nordmann går amok på Finnair, og da spesielt på vei til/fra Bangkok. Sist jeg reiste med Finnair, så var det en nordmann som begynte og lage bråk ombord. Jeg husker den episoden meget godt, fordi han var berust når han skulle sjekke inn på flighten til Helsinki. Etter ca 3 timer, så tok han fram en 1,5 liter fanta flaske som var blandet med vodka. Crewet ombord prøvde og ta flaska fra nordmannen, men da klikket det fullstendig for han. Derfor lot dem han beholde flaska, men etter en stund så måtte cocpit komme ned og snakke med han. Han måtte signere et skjema der hvor han ble nektet all reise med Finnair i fremtiden. Når vi landet i Helsinki så sto politiet klar på gaten.

Det er et økende problem, det at nordmenn lager bråk ombord. Det gjør meg ingen ting at det er øl/sprit servering ombord på lange strekninger, men kansje det er best på noen ruter til asia at dem ikke serverer alkahol. Kansje det blir forbudt med alkahol servering om noen år...

Finnair... Finland... Finner... Vodka...

Det er sikkert noen nordmenn som lager bråk hos Finnair. De er sikkert ikke de eneste ;)

Det er et økende problem, det at nordmenn lager bråk ombord. Det gjør meg ingen ting at det er øl/sprit servering ombord på lange strekninger, men kansje det er best på noen ruter til asia at dem ikke serverer alkahol. Kansje det blir forbudt med alkahol servering om noen år...

Skal man da forby alkohol fordi det alltid er noen som lager bråk i fylla på byen også?:rolleyes:

Dessuten er det ikke sikkert det hjelper å nekte servering ombord. En ting er at folk da vil ta med seg medbrakt, itillegg så kjenner jeg til hendelser hvor nordmenn uansett har blitt så såpass fulle under mellomlanding i HEL at de aldri har kommet ombord i HEL-BKK maskinen:cheers:

Last edited:

Skal man da forby alkohol fordi det alltid er noen som lager bråk i fylla på byen også?:rolleyes:

Dessuten er det ikke sikkert det hjelper å nekte servering ombord. En ting er at folk da vil ta med seg medbrakt, itillegg så kjenner jeg til hendelser hvor nordmenn uansett har blitt så såpass fulle under mellomlanding i HEL at de aldri har kommet ombord i HEL-BKK maskinen:cheers:

Jo faktisk, så hadde det ikke vært så dumt og forby alkohol servering ombord. Hvorfor ikke ? Det ble forbudt og røyke ombord, så hvorfor kan dem ikke forby alkohol servering da...Det går jo faktisk på flysikkerheten det også. Er man så dum at du drikker deg full under mellomlanding, så fortjener man ikke bedre!

Dette er ikke noe oekende problem. Tror nordmenn er like mye paa fylla paa fly naa som i gamle Scanair dager. Forskjellen er at Ola Brennevinsdunk flyr mye mer..

Dette er ikke noe oekende problem. Tror nordmenn er like mye paa fylla paa fly naa som i gamle Scanair dager. Forskjellen er at Ola Brennevinsdunk flyr mye mer..

Iflg, flyselskapene så er det en økning. Men selvfølgelig så er det flere som flyr i dag, en for noen år tilbake.

Hva slags harrytass er det som tar med seg 1.5l Fanta flaske med sprit på og drikker den på flyet da?! Huff..

Synd han ikke ble nektet ombordstigning, regner med han var overstadig allerede da.

Det er ikke første gang en nordmann går amok på Finnair, og da spesielt på vei til/fra Bangkok. Sist jeg reiste med Finnair, så var det en nordmann som begynte og lage bråk ombord. Jeg husker den episoden meget godt, fordi han var berust når han skulle sjekke inn på flighten til Helsinki. Etter ca 3 timer, så tok han fram en 1,5 liter fanta flaske som var blandet med vodka. Crewet ombord prøvde og ta flaska fra nordmannen, men da klikket det fullstendig for han. Derfor lot dem han beholde flaska, men etter en stund så måtte cocpit komme ned og snakke med han. Han måtte signere et skjema der hvor han ble nektet all reise med Finnair i fremtiden. Når vi landet i Helsinki så sto politiet klar på gaten.

Helt sikkert før 6 nov 06 :)

Det er en viss forskjell i sikkerhetsrisiko oppe i et fly og midt i en by i denne sammenhengen og det er noe enklere for politi og vektere å komme på plass i sentrum enn i 33.000 fots høyde. ;)

Jeg begynner å bli litt smålei av disse "det må ha vært en trønder"-kommentarene i tråder som dette. Det gjør ingenting om vi lar være å poste akkurat det. Om han faktiskt var en trønder, så er det greit.

Back