• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Excel Nordiske trafikktall september 2025

Someone

Moderator
Medlem
AAL: 163.988 +2.7%. Ser det er innenriks som drar veksten med +11%, og det utgjør over halvparten av passasjerene

AAR: 58.979 +6.5%
 
ARN: 2 231 311 +7%

Utenriks er opp 3%, mens flyttingen fra BMA til ARN gjør at innenriks er opp +27%
 
De er litt interessante disse CPH tallene, trendene er jo stort sett vedvarende.

AMS og CDG totalt har jo ingen vekst. Men det er vel ikke blitt redusert antall seter? Men er det satt inn flere seter til HEL? IST er jo heftig, så det er jo på tide at SK kommer på banen dit, så spørs det om de får noe særlig av kaken med sin redeye.

Hva skjer på BCN?
 
De er litt interessante disse CPH tallene, trendene er jo stort sett vedvarende.

AMS og CDG totalt har jo ingen vekst. Men det er vel ikke blitt redusert antall seter? Men er det satt inn flere seter til HEL? IST er jo heftig, så det er jo på tide at SK kommer på banen dit, så spørs det om de får noe særlig av kaken med sin redeye.

Hva skjer på BCN?
BCN vet jeg ikke ,men mange nordboere liker jo byen og omraadet meget godt. IST kan kanskje gaa for SAS, men bak tallene skjuler det seg nok enormt mye transfer med TK.
 
De er litt interessante disse CPH tallene, trendene er jo stort sett vedvarende.

AMS og CDG totalt har jo ingen vekst. Men det er vel ikke blitt redusert antall seter? Men er det satt inn flere seter til HEL? IST er jo heftig, så det er jo på tide at SK kommer på banen dit, så spørs det om de får noe særlig av kaken med sin redeye.

Hva skjer på BCN?
KLM (Cityhopper) har fjernet en afgang på CPH-AMS. Den fløj omkring klokken 21 fra CPH. easyJet har mig bekendt også reduceret på CPH-CDG, mens SAS dog har øget med en ekstra CRJ afgang. På HEL har SAS opgraderet alle afgange, i hvert fald på hverdage, til A320Neo, mens der tidligere var nogle afgange med CRJ og E195. Finnair har også indsat flere afgange og større fly.
 
CPHs tal är onekligen spännande, men jag menar att de absoluta talen är ännu mer spännande. OSL har ökat med 10k och ARN med 22k. Primärt antar jag att det kan skrivas upp på transfer och det är nog det mest spännande av allt. Transfer har ökat med nästan 100k, eller hela 35% 🙂 Nu ser man bara top 10 så man kan nog hitta en minimum 50-60k ökning av transfer bland de utanför top 10. SAS strategi kan ses i talen.
 
IST er jo heftig, så det er jo på tide at SK kommer på banen dit, så spørs det om de får noe særlig av kaken med sin redeye.

Ja, men det er kanskje litt lurt å se på veksten hittil i år, som riktignok er godt opp den også, men litt mindre sensasjonelt.


Ellers ser man jo tydeligvis effekten av SAS sin styrking av CPH som hub her. Og det er jo noe som vil fortsette opp fremover, gitt planlagt trafikkprogram det neste året.
 
Back
Top