Helsinki er først ute:
Innenriks: 243.854 (-4,8%)
Utenriks: 1.554.997 (+9,1%)
Totalt: 1.798.851 (+7,0%)
Hittil i år totalt: 6,639,657 (+4.5%)
IC er opp hele 18% i april
HEL har en klar overvekt av utenlandspassasjerer i likhet med ARN og CPH, mens OSL har mer balanse. Dette beror paa selvsagt togtilbudet og landenes geografiske form og stoerrelse, men hvordan er langdistansetogene i Finland? Jeg har kun tatt lokaltog til HEL i det landet.
HEL har en klar overvekt av utenlandspassasjerer i likhet med ARN og CPH, mens OSL har mer balanse. Dette beror paa selvsagt togtilbudet og landenes geografiske form og stoerrelse, men hvordan er langdistansetogene i Finland? Jeg har kun tatt lokaltog til HEL i det landet.
Arlandas siffror kom idag. Utrikestrafiken hamnade på -6% och inrikes hela -19%. Totalt blev det -9%. Flera faktorer till det stora tappet men 6 dagars strejk är väl den främsta orsaken. Blir intressant att se strejkens påverkan på OSL och CPH när deras statistik publiceras.
https://www.swedavia.se/om-swedavia/nyheter/swedavias-passagerarstatistik-for-april-2019/
Imponerende at udenrigs ikke er ramt hårdere end -6%. Troede primært SAS' underleverandører fløj på CPH, hvorfor næsten al trafik under strejken fra Arlanda burde være indstillet?
Jeg læste at strejken "kun" kostede Kastrup 85.000 passagere fordi at SAS egenproduktion ikke er lige så stor på Kastrup som den er på Arlanda og Gardermoen.
Det kan vel også være er nettotall. Da endel passasjerer jo ble booket om til andre selskap
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.