Nordic Airlines

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Nja, hva skal man si til dette? Virker litt .. kremt .. useriøst?
 

Attachments

  • 2C2300DE-96D8-4415-BE7B-AD48B87909A2.jpg
    2C2300DE-96D8-4415-BE7B-AD48B87909A2.jpg
    77.1 KB · Views: 659
Og ifølge Linkedin (med bilde av en DC8 cockpit som bakgrunnsbilde) har vedkommende vært CEO for selskapet siden 2015....
 
Tror ikke dette er veldig seriøst. Skal man starte opp med åttere idag må man samtidig etablere eget teknisk verksted for det vedlikeholdet som disse maskinene er kjent for og krever. UPS som var en av de siste store som opererte denne typen "skrudde seg fordervet" for å holde maskinene i luften. Fuel lekkasjer er en gjenganger. Motorene , CFM , er det eneste som fungerer her.
 
Åtteren er fin men også dinosaur.
Aner ikke hvorfor noen vil begynne selskap med slike når det er overflod av nyere fly som står parkert og klare til bruk.
De aller fleste DC-63/73 har ikke APU, (hjelpemotor på godt Norsk?) Derfor blir det dyrere og mer kronglete ground handling. De gamle instrumentene er kostbare å overhale, mye finmekanikk som et sveitserur isteden for en tv skjerm.
Skal dem begynne med -63 må dem også ha egen bensinstasjon, den er tørst:(
Så er det simulatorer da, tror ikke det er mange av de igjen.
Fikk meg noen hundre timer på DC-8-73 i langfart for Air India Cargo for 34 år siden, de var gamle da også. :old
 
Og ifølge Linkedin (med bilde av en DC8 cockpit som bakgrunnsbilde) har vedkommende vært CEO for selskapet siden 2015....

Er vel en motor for lite til å kunne være DC8. Tipper L1011.
Ifølge Proff.no er det sjokkerende mye penger som har gått gjennom det selskapet der da, til å være en kar midt i 20-årene.
 
Ingenting ang. seklskapet i postboksen til LT, så ingenting som tyder på planer om aktiv drift. Det eneste på eieren er utstedelse av sjøfartsbok.
 
Back
Top